Ga naar inhoud

Laptop (XPS13 9380) terugsturen voor overheating?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb in januari een Dell XPS13 9380 gekocht waar ik in totaal 2 jaar garantie op heb.

 

Telkens wanneer ik mijn laptop oplaad warmt deze erg op waardoor de ventilator op het hardste moet draaien om oververhitting tegen te gaan. Dit gebeurt zelfs wanneer ik de laptop helemaal niet gebruik tijdens het opladen. Wanneer ik vervolgens de lader weer uittrek koelt mijn XPS in enkele minuten weer af. Het is al enkele keren gebeurd dat de laptop plots uitschakelde tijdens het opladen om oververhitting te voorkomen. Het is ook al gebeurd dat hij urenlang heel warm was doordat ik hem 's nachts moest opladen (Al heb ik dat natuurlijk zoveel mogelijk proberen vermijden).

 

Ook gebeurt het tegenwoordig regelmatig dat de oplader niet werkt. Ik moet de adapter dan enkele keren unpluggen en opnieuw insteken tot deze plots weer werkt. Het zou dus kunnen dat al dit een probleem is met de lader, en niet met de laptop zelf.

Ik vermoed dat het geen software probleem is. Ik heb mijn laptop gedualboot naar Linux en hierop ondervind ik precies hetzelfde probleem.

 

Mijn vraag is nu: Als Dell mij een nieuwe lader opstuurt en dit lost het probleem op, zou ik dan ook nog een vervanging van mijn eigen laptop moeten proberen krijgen omdat deze misschien beschadigd is door de oververhitting? Of kan dit de laptop zelf niet beschadigd hebben vanwege de software die tegenwoordig in laptops ingebouwd is zodat deze uitschakelt van zodra er gevaar is voor schade?

 

De XPS13 9380 is een dure laptop en ik zou er liefst toch nog een aantal jaren mee verder kunnen, dus als er een kans bestaat dat ook mijn laptop beschadigd is, dan zou ik toch graag aanspraak willen maken op mijn garantie, al weet ik natuurlijk niet of ik zomaar een nieuwe laptop kan eisen.

 

Bedankt alvast!

 

Anthony

aangepast door Anony123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heb je nog geen contact opgenomen met de service dienst van DELL. Dat zou ik toch eerst eens doen en luisteren naar hetgeen ze voorstellen. Hou je antwoord in beraad en plaats het hier eens zodat we je kunnen bijstaan met onze kijk op hun voorstel zodat je de best mogelijke keuze maakt.

https://www.dell.com/learn/be/nl/becorp1/terms-of-sale-consumer-warranties

 

Verder nog deze vragen:

  1. Heb je de laptop online bij DELL gekocht of via een andere aanbieder? In dat laatste geval, welke?
  2. Ben je bij de aankoop een service contract aangegaan, zo ja, welk? https://www.dell.com/learn/be/nl/becorp1/terms-of-sale-consumer-service-contracts

Doe ook eens het volgende:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord.

 

Ik heb in februari eens contact opgenomen met de service dienst van Dell. Het was toen zeer moeilijk om deze te bereiken. Ik heb mijn uitleg gedaan en kreeg enkele later een bericht terug 'dat het normaal is dat mijn laptop soms wat opwarmt tijdens het opladen' en dat er niks mis is met mijn laptop.

Ik zal nog eens contact met hen opnemen.

 

  1. Heb je de laptop online bij DELL gekocht of via een andere aanbieder? In dat laatste geval, welke?
    online bij Dell.
  2. Ben je bij de aankoop een service contract aangegaan, zo ja, welk? https://www.dell.com/learn/be/nl/becorp1/terms-of-sale-consumer-service-contracts.
    Ik heb bij mijn aankoop (in januari) 1 jaar gratis Premium support gekregen.

 

Speccy link hier.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.