Ga naar inhoud

Verschillende paginanummering koptekst en voettekst


Jana1234

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik zou graag een document maken waarin er soms een verschillende paginanummering is in de kop-en voettekst.

Ik heb een document dat bv. 30 pagina's bevat in het totaal. Vanaf het begin tot het einde zou in de voettekst rechts vanonder een paginanummering moeten lopen van pagina 1 tot 30, pagina 2 tot 30 .... Hierbij ondervind ik geen problemen. Echter bestaat het document vanaf pagina 24 uit verschillende 'appendices', die een extra nummering moeten krijgen. Zo zou ik in de koptekst een paginanummering willen die de lengte van de appendix opneemt. Appendix A is bv. 2 pagina's lang en hierbij wil ik in de koptekst een paginanummering hebben 'pagina 1 van 2' en 'pagina 2 van 2', terwijl mijn paginanummers vanaf 'nummer x' tot pagina 30 blijft doorlopen onderaan, bv. dus pagina 24 tot 30 en 25 tot 30. Ik heb al vanalles geprobeerd met verschillende secties, de secties loskoppelen van elkaar ... maar krijg telkens het probleem dat de kop-en voettekst aan elkaar verbonden blijven en een aanpassing in de kopteks dus ook een verandering in de voettekst teweegbrengt.

 

Heeft iemand een idee als het mogelijk is om 2 verschillende paginanummeringen te krijgen op 1 pagina?

 

Alvast bedankt!

 

Jana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jana 1234,

 

welkom op PCH.

 

Normaal wordt zo'n onderverdeling IN de tekst zelf gemaakt:  afbeelding.png.39b48a3120763d0d902801ba55b60509.png

 

Je kan het natuurlijk ook in een koptekst gaan doen,

dan zou ik werken met na de paginanummer een koppelteken + spatie te plaatsen en dan een opsomming gaan beginnen.

Alleen: zelf werk ik niet met Word, maar met Wordperfect, dus ik kan je daarvoor geen tips geven...

(maar 'k vermoed dat er anderen zijn die het nog lezen en die wel zullen weten hoe je dat zou kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.