Ga naar inhoud

Hulp nodig met SSD problemen


Lucasvermeiren

Aanbevolen berichten

Ik had vorige week mijn computer uit gedaan met de knop en sinds dan ging bij elke opstart de c schijf (SSD) gescand en hersteld worden maar het werkt nooit. Als ik naar mijn c schijf ga zie ik dat er een probleem is maar als ik op herstellen klik start het opnieuw op maar is het nog steeds niet gehersteld. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de scan geprobeerd te stoppen door in mijn cmd een command in te geven en nu scant het niet meer elke keer, maar het probleem is er wel nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucasvermeiren,

 

welkom op PCH.

 

Hoe zie jij 'dat er een probleem is'?  (eventueel een screenshotje/foto van de melding?)  < ik weet niet hoever je computerkennis reikt, maar als je dingen

gevraagd worden die je te weinig bekend zijn, vertel het dan even, dan nemen we kleiner stapjes :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst enkele dingen proberen:

 

a. klik op je windowsknop, typ winver en klik dan rechts op Winver Opdracht uitvoeren.

   staat daar:   afbeelding.png.cbb39e4e8224cd5b8e83e258ee264d60.png  of staan daar andere dingen?

 

b1 als dat er nièt staat (maar een andere versie): voorlopig niets verder ondernemen

b2 Als je de laatste versie wèl binnen hebt, doe dan 2 dingen:

 

DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter (dit checkt heel je windows - eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull")

Krijg je dit te zien? (indien iets anders: zeg even wat je krijgt)
(ps: intypen kan ook met copy/paste)

 

Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow en enter (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
enter dan en je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.