Ga naar inhoud

In gmail ontbreken de bijlagen


Karel55

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen ontbreken de bijlagen in binnenkomende mail op mijn gmail  op mijn PC. Ze komen wel binnen op mijn telefoon. Op mijn Oulook adres op de PC gaat alles goed.

Het betreft zowel foto's JPG als PDF's die niet groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Karel55!

 

Welk e-mailprogramma gebruik jij op je pc om de mail van Gmail te lezen?

Heb jij daarvoor zelf een e-mailprogramma geïnstalleerd, zoals Thunderbird of Outlook (onderdeel van Microsoft Office), of maak jij gebruik van de app Mail, die standaard aanwezig is in Windows 10?

Ik vermoed dat jij gebruik maakt van de app Mail, en dat jij in die app Mail je accounts van gmail.com en outlook.com hebt opgenomen. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zeker een optie, maar succes is niet gegarandeerd.

Hier wordt uitgelegd hoe je het Gmail account verwijdert uit de app Mail: https://support.office.com/nl-nl/article/een-e-mailaccount-uit-e-mail-en-agenda-apps-verwijderen-dba65c49-648d-4d76-9f88-b7bc22a2cc3d?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

 

En hier staat hoe je daarna het Gmail account weer toevoegt aan de app Mail: https://support.office.com/nl-nl/article/e-mail-instellen-in-de-mail-app-voor-windows-10-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

 

Het probleem waar jij mee te maken hebt (ontbrekende bijlagen bij e-mail in de app Mail) is een bug in de app Mail die er al 5 jaar in zit. Lang niet iedereen heeft last van die bug (de meeste mensen hebben er geen last van), maar als je er wel last van hebt, dan is het vaak lastig om het probleem te verhelpen.

Soms helpt het inderdaad om het probleemaccount te verwijderen uit de app Mail en daarna weer toe te voegen. Probeer dat eerst maar en laat weten of dat geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt ook niet aan jou, volgens mij. Waaraan dan wel? Tja, geen idee.

Kun je redelijk Engels lezen? Neem dan dit topic eens door: https://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/livemail-email/mail-attachments-not-visible-in-the-windows-10/a70cc12a-d622-47e8-a6e1-500683b0336c?page=1

 

Dat topic op het Microsoft forum telt intussen 20 pagina's. Het startte op 1 augustus 2015. Dat is de datum waarop Windows 10 met de app Mail beschikbaar kwam voor iedereen. Het probleem was er dus al direct, bij sommige mensen. Bijna 3 jaar later, in juli 2018, is het topic afgesloten voor nieuwe reacties, maar een oplossing die voor iedereen helpt, kon ik daar niet vinden.

Nu moet ik toegeven dat ik niet alle 199 reacties in dat topic heb doorgelezen. Wel las ik herhaaldelijk dat de bug zich bij sommige mensen voordoet, en dat niet echt duidelijk wordt wanneer die bug optreedt.

Misschien heb jij zin om wel al die reacties door te lezen. En heel misschien vind jij er dan een oplossing tussen, die bij jou wel helpt.

======================================================

Je hebt nu het Gmail account verwijderd uit de app Mail en daarna weer toegevoegd. Dat hielp niet, schrijf je.

Wat je nog zou kunnen doen is de app Mail resetten. Let op: daardoor worden alle e-mailaccounts verwijderd uit de app Mail! Wanneer dat allemaal IMAP accounts zijn, dan is dat geen ramp. De mails staan dan immers ook nog op de servers van Google, Microsoft en eventueel ook die van je internetprovider.

 

De app Mail resetten:

Klik op  Start > Instellingen > Apps > Apps en onderdelen > Klik op:  "Mail en Agenda" > Geavanceerde opties > Opnieuw instellen.  

Voor de zekerheid start je je pc daarna opnieuw op via klikken op Start >Aan/uit > Opnieuw opstarten.

En daarna moet je alle e-mailaccounts weer opnieuw toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstappen naar Thunderbird lijkt me een goed idee, wanneer resetten (opnieuw instellen) van de app Mail niet helpt om je probleem op te lossen.

 

Een waarschuwing vooraf: Google vond in het verleden veel e-mailprogramma's zoals Windows Live Mail, Thunderbird en Outlook (onderdeel van Microsoft Office) niet veilig genoeg. Om toch je Gmail account op te kunnen nemen én te laten werken in Thunderbird, zul je misschien in je Google account toegang voor minder veilige apps moeten toestaan.

Ik werk zelf met Thunderbird waarin ik mijn Gmail account heb opgenomen. Een tijd lang moest ik Toegang door minder veilige apps toestaan. Dat kun je doen via deze link: https://myaccount.google.com/lesssecureapps

Mogelijk moet je dan eerst nog inloggen met de gegevens van je Google account (ik word automatisch ingelogd door mijn wachtwoordmanager). Je ziet dan het volgende:

image.png.7fed678d2f431883bb605cb759614a08.png

Door op het schuifje te klikken sta je apps met lagere beveiliging toe. Zoals je ziet, staat hierboven het schuifje op UIT. Dat heb ik niet zelf gedaan; dat heeft Google gedaan. Waarom? Misschien omdat de huidige versie van Thunderbird (versie 68.9.0) wél veilig genoeg wordt geacht door Google.

 

Maar laat eerst maar weten of het opnieuw instellen van de app Mail geholpen heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mei update voor Windows 10 is feitelijk een nieuwe versie van Windows 10. Hij wordt versie 2004 genoemd. Deze nieuwe versie wordt nog lang niet op alle pc's aangeboden. Als jij die gehad zou hebben, dan had je dat wel gemerkt, want dan ben je wel even bezig met installeren.

Sommige pc's krijgen de melding dat die pc nog niet geschikt is voor de nieuwste versie van Windows 10, en dat ze gewoon af moeten wachten totdat hun computer er wel geschikt voor is. En het klopt inderdaad dat deze nieuwe versie van Windows 10 op sommige pc's voor problemen kan zorgen.

 

Je kunt makkelijk achterhalen met welke versie van Windows 10 jij nu werkt.

Naast de knop Start vind je een zoekknop (met het pictogram van een vergrootglas) of zoekvak.

Klik op die zoekknop en typ dan winver. Druk daarna op de Enter-toets.

Er zal een venstertje verschijnen waarin staat welke versie van Windows 10 jij gebruikt.

Ik gebruik zelf nog versie 1909 (verschenen in najaar van 2019) en voorlopig wil ik versie 2004 nog niet hebben:

image.png.9786f0f33e05d5cc3c893ef32c972338.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.