Ga naar inhoud

Wifi probleem


Impala

Aanbevolen berichten

Hallo, de laptop, een HP Pavilion g7 met Win 10, van mijn dochter heeft sinds vanmorgen geen wifi meer. Heb tot 2 x toe een systeemherstel gedaan naar verschillende herstelpunten, niets helpt.

Met netwerkkabel is er geen probleem. Heb enkele schermafbeeldingen gemaakt die misschien kunnen helpen. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Bedankt alvast.

instellingen.jpg

netwerkeigenschappen.jpg

apparaatbeheer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige laptops hebben een schuifje of optie waarmee je de draadloze zender helemaal uit kunt schakelen. Misschien is die toevallig gebruikt of een bijbehorende toetsencombinatie per ongeluk ingedrukt. Vaak is de knop herkenbaar aan het logo van een zendmastje, soms moet je deze knop gebruiken in combinatie met de [Fn]-toets. Check bij een laptop of je met deze knop wifi weer kunt inschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iets wat mij bezighoudt. Met de F12 toets kan je wifi in vliegtuigstand uit en aan zetten. Op de pagina van HP staat het volgende:

 

F12-toets met het pictogram voor draadloze communicatie en ledlampje. Hiermee wordt de 'draadloze modus' in- of uitgeschakeld. Het ledlampje zal wit of blauw branden als draadloos actief is en oranje als draadloos is uitgeschakeld.

 

Het lampje blijft oranje, ook al komt op het scherm dat de vliegtuigstand uit staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt ook op dat er helemaal geen Wi-Fi netwerkadapter te bespeuren is in apparaatbeheer.

 

Heb je de probleemoplosser voor netwerkproblemen ook al eens ingezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleemoplosser kon het probleem niet oplossen.

Actie in apparaatbeheer geeft geen resultaat.

Vermoed dat de Wifi kaart kapot is zoals in onderstaand topic.

 

https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/Lampje-f12-blijft-oranje-branden-geen-wifi/td-p/7496838

 

Bedraad lukt wel, dus dat kan de oplossing zijn, ik denk dat een wifi kaart vervangen geen optie is vermits de laptop al wat jaren op de teller heeft.

Grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Impala zei:

Vermoed dat de Wifi kaart kapot is zoals in onderstaand topic.

Dat vermoeden had ik ook al vrij snel maar men moet toch eerst proberen na te gaan of het probleem niet elders ligt.

 

Een usb wifi dongle is een alternatief.

Hier een goedkoop voorbeeld: https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-usb-adapter/

Over de kwaliteit hebben we het dan wel even niet.😉

Wens je meer kwaliteit? Zoek eens via Google

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

quote:  Een usb wifi dongle is een alternatief.

 

Dit werkt ook niet, ik heb nl. een vrij goede usb wifi adapter van Linksys, maar ook hiermee kan ik geen verbinding maken.

Ik denk dat we het hierbij maar moeten laten, zoals ik al zei, ze kan nog altijd bedraad verbinden, en daar is mijn dochter tevreden mee,

wordt alleen maar gebruikt om met het schoolnetwerk te verbinden.

Bedankt om mee te denken droske, hier kan mss een slotje op dan.

Imala

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.