Ga naar inhoud

MDE binnen windows 10


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal MDE bestanden, die perfect draaien in windows 7 met MS access 2003.  Dubbel klik op de MDE file en die opent MS access runtime 2003.

Bij het overstappen naar Windows 10, kan ik de MDE's niet meer openen als ik hierop dubbel klik.  (Geen foutmelding, gewoon geen reactie)

Als ik omgekeerd MS access eerst open en dan vraag om de MDE file te openen lukt het wel.

 

Iemand hier een oplossing voor?

Vanuit een oude toepassing roep ik deze MDE-files op en ik beschik enkel over de MDE bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carmen,

 

welkom op PCH

 

(lees eerst even mijn laatste zin?)

 

afbeelding.png.b189d86f25b4b45d47f91f1835a4cb2b.png

 

1 rèchtsklikken op zo'n mdb-bestand

2 dan kiezen voor Openen met

 

Je krijgt een nieuw venster

OFWEL staat je Acces daar al bij vermeld: vind dan 'altijd deze app gebruiken...' ààn  en klik op OK

afbeelding.png.bedb5a2fef4580a43c3e43df44a1fa9a.png

 

OFWEL staat Acces er niet bij: klik dan op Meer apps

 

Je krijgt dan een grotere lijst waar Acces wellicht wel bij staat.

Ook hier weer Altijd deze app... àànvinken en op OK drukken.

 

Dat is het

(moest je Acces er niet bij vinden, vertel het dan even)

 

Je spreekt van mde-bestanden, ik vermoed dat je mdb bedoelt?

(anders moet het misschien op een andere manier gebeuren)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf werk ik al een tijdje met Acces, maar nog nooit met mde-files (en ondertussen leerde ik weer bij dat die ook bestaan)

Misschien vind je hier wat tips : https://www.file-extension.org/nl/extensions/mde

 

Maar de meeste tips gaan dus in de richting van het koppelen van de extensie aan Acces. Indien dit niet lukt, vind je op die pagina enkele mogelijke oorzaken, maar of je het daarmee kan oplossen?

Enne: heeft het een bedoeling dat je werkt met mde- bestanden en niet met de mdb-bestanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.