Ga naar inhoud

Spacebar


pol55

Aanbevolen berichten

Windows heeft in de instellingen geen enkele optie om scrollen met de spatiebalk uit te schakelen. Via een script kan het wel maar dat raad ik af omdat je na verloop van tijd mogelijk vergeten bent dat je dat via die weg hebt uitgeschakeld en als je het dan weer wil terug hebben dan weet je niet meer waarom die mogelijkheid op uw pc ontbreekt.

 

Waarom heb je dat muismatje half op het toetsenbord liggen? Is het je buik die dat verschoven heeft? 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Is het je buik die dat verschoven heeft?" Neen hoor.  Ik zit in een zetel in de veranda met de laptop op schoot, dit werkt prima hoor !!!!!  Alleen die vervelende spacabar...maar ja, het "went" wel. Heb ook een paar dagen met het ingebouwde  touchpad geprobeerd....maar dat "went" niet.

Toch bedankt voor de uitleg.

vg,

Pol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak u een plankje in MDF van 5 mm dik. Plak er 4 vilten dopjes onder op plaatsen die zich niet boven het toetsenbord bevinden. Dat MDF plankje is dan je muispad.

Die vilten dopjes worden jaarlijks in den ALDI aangeboden. Er is ook een variant in een transparante gel-achtige kunststof (antislip). Het is best mogelijk dat je dat ook in den Action vindt. Het zijn dopjes die onder stoelen en andere attributen geplakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat had ik al eerder opgemerkt, maar op Seniorennet leek de inspiratie op zeker ogenblik helemaal zoek vandaar dat ik het hier heb laten doorgaan.

Pol is lid van beide forums.

 

Pol, spring eens bij Kevok binnen daar ligt mogelijk wel een stukje MDF in de afvalbak in de zagerij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, pol55 zei:

"Pol is lid van beide forums." Mag toch hé. Alle hulp is welkom voor een pc leek....

Inderdaad. Maar wel op voorwaarde dat hetzelfde probleem niet tegelijkertijd in behandeling is op beide forums. Op Sennet dateert de laatste post van 10 juni en zat dus in het slop.

Dit topic is op 2 juli gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina zou een extensie staan die het kan (waarmee je het scrollen voor een bepaalde pagina kan uitzetten)

maar 'k vind er geen downloadknop (ja, wel een om Chrome-zelf te downloaden), maar mogelijk komt het omdat ik het vanuit Firefox benader en kan iemand die de pagina opent in Chrome wèl de extensie binnenhalen van die pagina?

 

Blijkbaar een parallelle site: https://chrome.google.com/webstore/detail/scroll-stop/hjaclffbikdneicnleajghmppjdnnohl

Misschien dat het werkt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan daar inderdaad het scrollen doen stoppen MAAR dan krijg je "iets" anders in de plaats....zoals een blanke pagina of naar keuze hier buienradar.nl.  Dus het werkt "Sroll Stop" maar het resultaat is niet wat ik ervan "verwacht".

vg,

Pol321727129_ScrollStop.thumb.png.c2b05fa00650f2deae3596aaecd47d7b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.