Ga naar inhoud

Gaming desktop samenstellen


Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik wil op korte termijn een nieuwe pc aan gaan schaffen, en zou graag wat hulp hebben bij het samenstellen van een goed gebalanceerd systeem waar ik weer een tijdje mee vooruit zal kunnen

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voornamelijk gamen, DCS World, Assassin's Creed Odyssey (en straks Valhalla), Star Wars Jedi Fallen Order, The Division 2. Gamen wil ik graag op 1440p.  
  • Wat is mijn budget? - €1.000,- tot €1.500,- zonder videokaart, ik heb een Sapphire Pulse rx 5700xt die ik voorlopig mee wil nemen.
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Een samenstelling.
  • Ga ik overklokken? - Ja, dat is wel het plan
  • Ga ik later upgraden? - Op termijn zal ik wel gaan upgraden, als eerste waarschijnlijk de gpu.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Behalve de gangbare functies heb ik geen bijzondere dingen nodig.
  • Ga ik zelf assembleren? - Dit zal ik in principe zelf doen.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee, ik neem mijn retail versie van windows 10 home mee naar het nieuwe systeem.
  • Ga ik zelf installeren? - Ja
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - In principe geen voorkeur voor merk of specifieke onderdelen
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Ik twijfel of een nieuwe monitor de moeite waard kan zijn? Op dit moment game ik op een Iiyama G-master GB2760QSU Dat zou eventueel naast het bestaande budget kunnen.
  • Heb ik specifieke wensen? - Het liefst moet het uiteraard geen koffiemolen zijn, maar wat geluid is geen groot struikelblok. Ik wil wel graag een moederbord waar 2 M.2 ssd's in kunnen, ik neem namelijk een intel 660p 1tb mee, maar wil er graag nog een 1tb ssd bij. Daarnaast ook nog graag een hdd van iets van 4tb.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in Nederland. Ik heb goede ervaringen met Azerty, maar als bepaalde onderdelen ergens anders veel goedkoper zijn, of niet bij Azerty verkrijgbaar is dat ook prima.

 

Ik heb na wat rondkijken en lezen deze samenstelling opgesteld, heel graag jullie mening hierover, wat kan eventueel beter of efficiënter?

 

Alvast hartelijk dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi SpaceCase,

Als ik je samenstelling bekijk dan hou jij wel van RGB in je systeem :) en dat komt ook goed tot zijn recht in de Fractal Design Meshify C.

Spijtig dat de prijzen voor deze nieuwe chipset een stuk duurder zijn dan de B450 maar goed dan heb je wel de laatste nieuwe features en kan je later nog upgraden mocht je een andere processor willen, B450 zal nu nog support krijgen voor de Ryzen 4000 serie die later dit jaar eraan komt en hierna stop de support voor later generatie processors.

Die Kingston A2000 SSD lijkt veel waar voor je geld en na wat reviews op  gezocht te hebben lijkt dit in die prijsklasse een prima SSD te zijn.

Je hebt daar een hele mooie pc samengesteld waar je jaren mee vooruit kan maar enkel voor het geheugen zou ik opteren voor  G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC want 3600Mhz lijkt de sweet spot te zijn voor Ryzen 3000 CPU's.

 

Voor de rest een heel mooi systeem :top:

 

Heb die zelfde pc eens samengesteld bij Mgekko -> Winkelwagen

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie! Oeh, dan ga ik voor de 3600Mhz :)

Haha, het wordt voor het eerst een pc met rgb voor mij, maar ik kwam een paar foto's van deze behuizing tegen met rgb en dat zag er wel mooi uit, en het past binnen mijn budget dus ik dacht waarom niet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.