Ga naar inhoud

Tekst slecht na upgrade van win 7 naar win 10


Dokabart

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op mijn laptop, Akoya model: P6634, een upgrade gedaan naar de win 10. Dit lijkt aardig gelukt,..enkel een foutmelding bij opstart ivm met audiodriver?....tot ik zag dat soms de tekst slecht leesbaar is, precies zoals een laag resolutiebeeld. Het rare is dat dit niet overal is. Op het bureaublad is het goed, maar als ik mijn browser open, of een tekstverwerker is al de tekst slecht. Ook in mijn verkenner is de tekst niet zuiver.

Ik heb al update grafische kaart gedaan, instellingen verandert, maar geen verbetering.

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen? ps: onderste afbeelding van " instellingen" is dan weer goed

Alvast bedankt

Bart

Foutmelding bij opstart.JPG

slechte tekst-1.JPG

tekst goed.JPG

aangepast door Dokabart
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er ontbreken nog drivers. Laat Windows update eens naar updates zoeken.

 

START - Instellingen 'tandwielicoontje) - Bijwerken en beveiliging.

Klik op Naar updates zoeken en laat alles bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een stokoude versie van Windows 10 hebt staan. het is nog de Fall creators update. Hoe kom je daar aan?

Die versie wordt niet meer ondersteund.

 

Het ziet er naar uit dat je geen upgrade van Windows 7 naar Windows 10 hebt uitgevoerd maar een volledige nieuwe installatie van Windows 10 en dat met een verouderd installatiemedium. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis heb ik via een link op de site, ik dacht "schoonepc.nl" de eerste keer duurde de upgrade 5 uur, en uiteindelijk kreeg ik de melding dat de upgrade niet gelukt was. Dan heb ik het nogmaals geprobeerd, maar nu via een andere link (ik weet niet juist meer welke site) en deze ging vlotter, en lukte.

Ik denk niet dat ik een volledige nieuwe installatie gedaan heb, want na installatie stonden al mijn bestanden en programma's er nog op? of is dat normaal?

Kan ik dan best teruggaan naar de win 7, en terug proberen met nieuwe upgrade?

Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt! alles is terug normaal, behalve bij opstart krijg ik nog steeds die foutmelding van die audiodriver, maar dat stoort niet. Ik heb nog een desktop met win 7, mag ik die zelfde link gebruiken om die ook te upgraden naar win 10?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan niet op Update nu klikken maar op Hulpprogramma downloaden.

Er wordt dan een bestand MediaCreation Tool gedownload en dat moet je dan uitvoeren. Hou de licentiesleutel van je Windows 7 bij de hand want die heb je nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Dokabart zei:

behalve bij opstart krijg ik nog steeds die foutmelding van die audiodriver,

Als Windows update die driver niet automatisch installeert (wat me zou verbazen) dan moet je eens op de website van Medion gaan kijken of zijn nog een Windows 10 compatibele driver voor je laptop hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.