Ga naar inhoud

NAS als vpn gateway


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een NAS met een 2.0GHz quad-core processor  en 8Gb RAM, voldoende om de 200Mbps glasvezel over VPN te runnen.

 

Nu wil ik de NAS als gatway gaan gebruiken, om zodoende alle apparaten via 1 VPN-verbinding het internet te laten betreden.

Situatie: ISP-modem/router > NAS > Archer C3200 router.

 

De NAS heeft 2 ethernetporten. Hoe stel ik de NAS in zodat deze als gateay gebruikt wordt?

 

Bedankt,

 

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan zonet een lankabel in de tweede ethernetport  geplugd, en deze met een switch verbonden.

NAS geeft succesvol een IP aan de tweede ethernetport, en de lampjes op de switch branden ook, als teken dat er netwerk activiteit is.

Nu nog pogen een pc er op aan te sluiten, en testen of de pc internet heeft en of deze dan het IP van de VPN heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je link, maar het gaat om een VPN client. GEEN server.

Ik heb een lidmaatschap bij AirVPN. Als je op die site een .ovpn betsnad genereert en die importeert in de vpn-client sectie van de NAS wordt er een VPN verbinding geactiveerd.

 

Ik wil dus alle verkeer van mijn laptop, mediaspeler, tablet etc via de NAS laten gaan, zodat alle apparaten in een keer achter dezelfde VPN-verbinding zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Client VPN

 

Mogelijk moet je onderstaande ook doen.

Dat is niet hetzelfde als static IP adres naar de router in u geval zoiets als 192.168.0.1 (router)

NAS geeft je een statisch IP adres zoals 127.30.2.1 en deelt DCHP en dus IP adressen uit.

Op uw laptop moet je waarschijnlijk aanpassen.

 

IP = 127.30.2.*** --> getal tussen 2 en 245

Subnet masker mag je zelf bepalen maar meestal is dat 255.255.255.0 (volgens NAS)

Standaard Gateaway = 127.30.2.1

DNS 1.1.1.1 volgens NAS

 

In de NAS kan je verwijzen naar Air VPN

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.