Ga naar inhoud

lijst van animaties


guy223

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, guy223 zei:

doe ik die open zijn alleen de foto's zichtbaar,geen foto's

Die zin lijkt niet te kloppen. Wat bedoel je precies?

Heb je een map met animaties en foto's geopend in de Verkenner, en zie je dan alleen thumbnails (verkleinde weergaven) van de foto's, maar zijn de animaties weg? Zijn al die bestanden spoorloos verdwenen?

Of bedoel je misschien iets heel anders: wanneer jij op een animatie dubbelklikt om die te openen, zie je dan misschien alleen een stilstaand beeld?

 

En wat bedoel je precies met animaties? Zijn dat animated gifs (bewegende plaatjes) met de extensie .gif?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met animaties bedoel ik die plaatjes,bewegend of niet,die staan in een map met foto's,de foto's kan ik bekijken,de plaatjes zijn alleen iconen met een ondertitel,er staat dus niets op

sorry als ik mij niet goed uitdruk,ik ben ook 87 jaar   gr  guy223

aangepast door guy223
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag:  Werkt u met Windows 10 of met een oudere versie van Windows, bijvoorbeeld Windows 7?

 

Open die map met foto's en animaties nog eens.

Die map zal geopend worden in de Verkenner.

Klik in de menubalk van de Verkenner op Beeld.

Zorg ervoor dat er een vinkje staat voor 'Bestandsnaamextensies'.

5f08a694254d5-Ashampoo_Snap_2020.07.10_1

 

Maak daarna een screenshot van de Verkenner en plaats die afbeelding in een volgende reactie.

Hoe maak je een screenshot (= schermafbeelding)?

Druk op de Print Screen toets. De afbeelding staat dan op het klembord van Windows.

Open daarna een fotobewerkingsprogramma zoals Paint. (Paint vind je door op de knop Start te drukken en daarna de map Accessoires te openen). Wanneer Paint geopend is, dan klik je op Plakken en daarna op Bijsnijden.

Daarna klik je in Paint op Bestand > Opslaan als om de afbeelding op te slaan.

 

En hier wordt uitgelegd hoe je die afbeelding kunt plaatsen op het forum: 

 

Vertel het gerust wanneer iets niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het nog niet op, guy223...

 

We gaan de printscreen op een andere manier maken, die misschien makkelijker is voor jou:

Open de Verkenner 

Open die map met foto's en animaties nog eens.

Op je toetsenbord vind je 2 Windows-toetsen. Dat zijn de toetsen waarop een witte vlag staat 

5f09955e03f7e-windows_toets.jpg

Terwijl de map met foto's en animaties openstaat, houd jij de Windows-toets ingedrukt, terwijl je 1 keer op de Print Screen-toets drukt.

De printscreen wordt dan geheel automatisch opgeslagen in de map Afbeeldingen > Schermopnamen.

Ga  maar even kijken in de map Schermopnamen, nadat je dit gedaan hebt.

 

Vertel of dat gelukt is.

En probeer daarna die gemaakte printscreen te plaatsen in een volgende reactie, waarbij je de handleiding van Karel kunt gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan, Guy! 👍

 

Deze printscreen levert veel informatie op.

1. De meeste mensen slaan foto's en andere afbeeldingen op in de map Afbeeldingen. En in die map Afbeeldingen maken ze dan submappen aan. Dat doe jij blijkbaar niet. Jij slaat je afbeeldingen op in Google Drive, wat bij jou een submap is van de map Documenten. Heb je daar een reden voor?

 

2. In de map die jij hierboven laat zien, staan .gif bestanden (wat meestal bewegende plaatjes zijn) en .JPG bestanden.

De .gif bestanden zijn op jouw pc gekoppeld aan de app Foto's. Van sommige .gif bestanden wordt wel een thumbnail (verkleinde afbeelding) getoond, maar van andere .gif bestanden wordt alleen het pictogram van de app Foto's getoond.

De .JPG bestanden op jouw pc zijn niet gekoppeld aan de app Foto's, maar aan Windows Photo Viewer. Windows Photo Viewer zat ook al in vorige versies van Windows. In Windows 10 is het soms lastig om afbeeldingen te koppelen aan Windows Photo Viewer, want Microsoft heeft liever dat je voor alle afbeeldingen de app Foto's gebruikt.

Van de .JPG bestanden wordt meestal een thumbnail getoond, maar van sommige .JPG bestanden zien we enkel het pictogram van de app Foto's in jouw printscreen.

Hieronder laat ik zien hoe de pictogrammen van de app Foto's en van Windows Photo Viewer er uit zien:

5f09ae5489e1b-Ashampoo_Snap_2020.07.11_1

 

3. Tenslotte zie ik ook een aantal afbeeldingen waarbij alleen een pictogram wordt getoond én een grijs kruisje:

5f09ae8beb86e-Ashampoo_Snap_2020.07.11_1

 

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de betekenis van dat grijze kruisje is. Kun je de afbeeldingen waar zo'n grijs kruisje bij staat, wel openen, als je erop dubbelklikt?

========================================

Wat kun je nu doen?

Als eerste zou ik het standaardprogramma voor afbeeldingen gaan aanpassen.

Klik op Start

Klik dan op Instellingen

(Jij lijkt Classic Shell te gebruiken. Dan zul je zelf moeten zoeken waar je Instellingen kunt vinden, want ik gebruik Classic Shell niet)

Klik dan op Apps

Klik op Standaard-apps

In het rechter paneel moet je kijken wat er onder Fotoviewer staat. Klik op het programma dat genoemd wordt onder Fotoviewer. Er zal kort daarna een lijst van programma's worden getoond. Klik in die lijst op Foto's.

5f09b1da7b93c-Ashampoo_Snap_2020.07.11_1

 

Start daarna je computer opnieuw op. Doe dat via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

En controleer daarna of in de map met afbeeldingen nu wel alle thumbnails worden getoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/7/2020 om 12:40, porrelaar zei:

Ik geef het nog niet op, guy223...

 

We gaan de printscreen op een andere manier maken, die misschien makkelijker is voor jou:

Open de Verkenner 

Open die map met foto's en animaties nog eens.

Op je toetsenbord vind je 2 Windows-toetsen. Dat zijn de toetsen waarop een witte vlag staat 

5f09955e03f7e-windows_toets.jpg

Terwijl de map met foto's en animaties openstaat, houd jij de Windows-toets ingedrukt, terwijl je 1 keer op de Print Screen-toets drukt.

De printscreen wordt dan geheel automatisch opgeslagen in de map Afbeeldingen > Schermopnamen.

Ga  maar even kijken in de map Schermopnamen, nadat je dit gedaan hebt.

 

Vertel of dat gelukt is.

En probeer daarna die gemaakte printscreen te plaatsen in een volgende reactie, waarbij je de handleiding van Karel kunt gebruiken.

 

 

alles is ondertussen opgelost topic mag afgesloten worden

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.