Ga naar inhoud

Acer aspire E15 laptop start soms niet op


animar

Aanbevolen berichten

Beste, 

Ik bezit een Acer aspire E15, soms moet ik wel 50x op de startknop drukken voor deze opstart er is soms wel een moment dat hij van de eerste druk opstart maar dat is zelden

Op de site van Acer staat oa dat ik een batterijreset moest doen, dat heb ik gedaan maar was geen oplossing

Met of zonder netstroom is ook geen oplossing ook de batterij is nog ok want als de laptop toch opstart dan kan er een ganse dag mee gewerkt worden

De laptop is van 2017 maar er is heel weinig  mee gewerkt maximaal 250 uur in totaal

Ik heb de vraag ook aan Acer gesteld maar krijg geen antwoord, men ging mij binnen de 72 uur een antwoord geven maar we zijn nu 10 dagen verder ennog altijd niks antwoord

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank

Animar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Haal de laptop eens VOLLEDIG van de stroom, dus ook de batterij verwijderen.

Hou de AAN / UIT knop gedurende minstens tien seconden ingedrukt.

Koppel de laptop aan de stroom zonder batterij.

Start de pc.

 

Wat is het resultaat?

 

Gebruik je een stopcontact met aarding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

De batterij is niet zomaar verwijderbaar, deze is ingebouwd en heb hier niet het juiste schroevendraaiertje, het is een Acer Aspire E5-575G-54NQ

Een stopcontact met aarding is hier niet voorhanden

Ik ben nu met verlof tot augustus en zal dan thuis eens proberen

Toch al bedankt voor de moeite

Grtjs

Animar

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste Droste, 

Ik heb de  battery  verwijderd, gestart met enkel netstroom  zonder resultaat, ik heb hem zo 1 maal toch kunnen opstarten

Afgesloten op de normale manier en terug geprobeerd van op te starten met opnieuw niet kunnen opstarten

Vandaag was de laptop aangesloten op een stopkontackt met en ook zonder aarding

Wat nu?

Prettige zondag

Animar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op het advies van Passer...

 

Om Opstartherstel (Setup Repair) te kunnen uitvoeren moet je de pc opstarten aan de hand van een Windows 10 opstartmedium.

Dat kan een usb-stick zijn of een DVD.

Die is bij aankoop van je laptop niet meegeleverd en moet je dus eerst zelf aanmaken via een andere computer.

 

Hoe doe je dat?

 

We hebben nog andere ijzers in het vuur als dit geen oplossing biedt.

aangepast door droske
correctie van opsommingstekens
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.