Ga naar inhoud

Google account voor kind op smartphone of niet.


Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn zoon net 12 jaar kreeg zijn eerste smartphone ( Xiaomi redmi 8). Nu zit ik met enkele vragen hoe men dit tegenwoordig doet met jongeren.

Als hij apps wil downloaden via de google play store heb je natuurlijk een google account nodig. Ikzelf heb dit en heb voorlopig de mijne gebruikt om snel enkele apps te downloaden die hij wil.

Ik zou ook een google account voor hem kunnen maken maar ik lees verhalen dat je dit niet zomaar kan gezien zijn leeftijd. Ik kan natuurlijk een oudere leeftijd invullen maar de voelt niet goed. Hoe doen anderen dit? Klopt dit dat je het wel kan maar dan moet je google family link eraan koppelen?

Zelf ben ik niet voor de google family link en was van plan indien nodig zou blijken Kaspersky safe kids aan te kopen.

Want met google family link kan je niet op you tube en dit is wat hij meeste doet.

Iemand tips? Of gewoon met mijn google account verder doen indien hij iets wil downloaden tot hij 16 jaar is ofzo?

Mvg Wes.

 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit juist het probleem met google family link dat je niet gewoon op you tube kan. Enkel you tube kids.

Met safe kids van Kaspersky kan je het zelf allemaal beter beheren. Ben wel benieuwd of er hier nog mensen zijn die dit probleem hebben en hoe ze het oplossen. Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wes45 zei:

Enkel you tube kids.

Als dat te streng is naar uw mening dan zal er inderdaad naar een alternatief moeten gezocht worden. Hopelijk passeert hier iemand die je wensen kan invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, wes45 zei:

maar ik lees verhalen dat je dit niet zomaar kan gezien zijn leeftijd

dit is ook niet voor niets toch?

 

11 uren geleden, wes45 zei:

Als ik kijk naar family link dan is de minimum leeftijd voor een google account waar de gewone you tube wel kan 13 jaar.

wel, dan laat je hem gewoon nog een jaartje wachten toch?

 

in verband met parantal control (wel/niet - hoever wel/niet) staan er een paar ideeën in deze vraag - het gaat hier wel niet over een smartphone, maar er staan wel enkele ideeën en linken in over hoe anderen erover denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ook al met het idee om een jaartje te wachten indien het echt niet anders kan. Maar ik kreeg ook al de melding om optimaal de telefoon veilig te houden heb je een google account nodig. Of hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Volgens mij krijgt die smartphone wel z'n essentiële updates dus zal dit wel ok zijn. Anders kan ik voor een jaar zo nu en dan als hij een app wil deze downloaden via mijn account. Daarna verwijder ik die telkens van de telefoon.

Ook bedankt voor de info in verband met parantal control (wel/niet - hoever wel/niet). Zal dit eens doorlezen.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.