Ga naar inhoud

Overstap van Vista home premium


Aanbevolen berichten

Ik zit met een oudere pc met Vista home premium. Aangezien deze reeds geruime tijd niet meer wordt ondersteund had ik graag een overstap gedaan naar een ander gratis besturingssysteem. Ik vroeg me af of Linux daarvoor een goede keuze is en zo ja, hoe begin ik daar aan?

Of hebben jullie andere (betere) voorstellen?

Ik weet ook niet goed wat me daarbij voor te stellen. Ik bedoel: verlies je Word, Excel, mails (werkt momenteel nog op windows live mail waardoor ik ook ander mailprogramma moet hebben),... 

Met andere woorden, ik heb een pakje hulp nodig 🙄😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste Stamperken,

Windows Vista is inderdaad al een eindje veraf.
Je kan er eventueel een Linux besturingssysteem op installeren (waarschijnlijk nog 32-bit heb ik eerder ondervonden met Vista computers) maar je zal inderdaad wel het een en ander niet meer kunnen gebruiken omdat het niet van Microsoft afkomstig is.
Zo zal je eerder toegewezen zijn op LibreOffice (compatibel met Microsoft Office) en een mail programma zoals Mozilla Thunderbird om Windows Live Mail te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.