Ga naar inhoud

netwerk en telenet


Gast trezor

Aanbevolen berichten

Hallo

Dit is men 1ste post op dit forum en heb hier alwat rondgekeken maar vind nie echt de oplossing terug.

even men situatie uitleggen

Heb dus internet van telenet (turbonet) en ook digitale tv.

modem staat in de living aangesloten op switch, ene utp naar men hd digicorder en ene naar men ps3. dan vertrekt er nog een utp naar een andere kamer waar er ook weer een switch staat en die dan internet geeft aan 2 pcs. werkt ok wat betreft internet.

nu ben ik van plan een popcornhour aantekopen (zone multimedia player dus) en die komt dan in men living terecht. Nu is de bedoeling om bestanden die op men hdd staan op men pc in de living te delen met die speler dus zal ik een netwerk moeten opstellen. Maar probleem is dat ik

nog geen netwerk op poten krijg tussen de 2pcs in men kamer :viking:

heb al veel guides enzo bekeken voor netwerken op te stellen maar krijg geen tot stand. Heb ik een router nodig? zoja waar moet ik die plaatsen (voor/na switch, instellingen).

hopelijk kan men iemand verder helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een router kan je probleem oplossen.

Die router plaats je dan na de eerste switch en de utp naar de tweede switch plug je in een LAN poort van de router. De popcornhour plug je ook in een LAN poort van de router.

In de router instellingen zet je dan dhcp op en op de pc's en de popcornhour ook.

De router krijgt dan zijn publiek IP (WAN) van telenet en de toestellen aan de LAN kant, krijgen hun IP van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbonet voorziet 4 ipadressen voor pc en/of consoles. In principe zou het dus zonder router ook moeten kunnen maar dan ga je telkens via de servers van telenet moeten passeren als je bestanden wil uitwisselen tussen je pc's en dit knaagt aan je datavolume.

Met een router blijft de uitwisseling van bestanden tussen je pc's op je eigen netwerkje en heeft dus geen invloed op je datavolume van telenet.

Je moet dan wel al je pc's in dezelfde (werk)groep zetten en voor de instellingen van de router volg je de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.