Ga naar inhoud

Pc crash bluescreen


Somatix

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag, 

Sinds een paar weken crasht mijn pc wanneer ik aan het gamen ben. Een zoemend geluid, waarna ik een bluescreen krijg. De enige manier om de pc dan af te sluiten is met de power knop. 

Relevante software en hardware die ik gebruik

- MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON 
- Cooler Master V Series V750 
- Intel Core i9-9900K 
- G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR 
- Samsung 970 EVO Plus 500GB - Solid state drive
- Gigabyte AORUS GeForce RTX 2080 SUPER 8G 
- NZXT Kraken X72 RGB 
- Corsair LL Series LL120 RGB Dual Light Loop 
- Windows 10 pro


Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Een schone windows installatie
- Alle drivers ge-update
- memory diagnostic tool gebruikt. (geheugen werkt)
- betrouwbaarheidscontrole gedaan.

Deze error komt telkens terug:

crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\082420-6359-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1C23C0) 
Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x1, 0xFFFFF804706A449C)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above. This is a software bug. 
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. 

 

De dmp bestanden : https://www.dropbox.com/s/nzmsczytvb6rgiv/minidump.rar?dl=0

 

Heeft iemand hier een idee wat het probleem kan zijn? 

 

Vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Somatix zei:

Sinds een paar weken crasht mijn pc wanneer ik aan het gamen ben.

Is dat bij elk game of enkel bij 1 bepaald game?

Gebeurt het ook als je de pc gewoon gebruikt en niet aan het gamen bent?

 

Waarom deze vragen??

16 uren geleden, Somatix zei:

Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above. This is a software bug.

Het zou aan het game zelf kunnen liggen of aan een driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc crasht bij bepaalde games. Far cry: New Dawn en Rust lopen prima, maar bij games zoals 7 days to die en cooking simulator krijg ik een blue screen met die melding. Vrienden van me crashen niet. Het zou dus wijzen op een driver issue. Maar zelf weet ik niet waar ik moet beginnen. Vandaar mijn vraag. Helaas heb ik de kennis niet om dit zelf op te lossen. 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Somatix zei:

De pc crasht bij bepaalde games. Far cry: New Dawn en Rust lopen prima, maar bij games zoals 7 days to die en cooking simulator krijg ik een blue screen met die melding. Vrienden van me crashen niet. Het zou dus wijzen op een driver issue. Maar zelf weet ik niet waar ik moet beginnen. Vandaar mijn vraag. Helaas heb ik de kennis niet om dit zelf op te lossen. Ik las op internet dat het misschien aan mijn BIOS ligt. Dat ik die moet updaten? Geen idee hoe dat moet, maar dat moet ik dan uit zien te vogelen.

 

BIOS Version/Date    American Megatrends Inc. 1.60, 08/08/2019
SMBIOS Version    2.8

 

Mvg

 

48 minuten geleden, Somatix zei:

De pc crasht bij bepaalde games. Far cry: New Dawn en Rust lopen prima, maar bij games zoals 7 days to die en cooking simulator krijg ik een blue screen met die melding. Vrienden van me crashen niet. Het zou dus wijzen op een driver issue. Maar zelf weet ik niet waar ik moet beginnen. Vandaar mijn vraag. Helaas heb ik de kennis niet om dit zelf op te lossen. 

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is meer aan de hand want deze foutcode verschilt van deze uit je startpost.

Als je bluescreenview opent, zie je dan slechts  dumpfile in het bovenste kader of zijn er meerdere?

Als er meerdere zijn, voer dan de vorige instructies nogmaals uit maar let op deze lijn.

21 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

 

Als er maar 1 dumpfile is, doe dan het volgende.

Ga naar configuratiescherm - systeem en beveiliging - systeem en klik in de linkerkolom op geavanceerde systeeminstellingen.
Open de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen.

Controleer dan of de instellingen staan zoals hieronder.

Onderaan bij systeemfouten mag je automatisch opnieuw opstarten uitvinken maar dat hoeft niet.
Bij foutopsporingsgegevens registreren selecteer je kleine geheugendump (128 kB)
Bestaand bestand overschrijven moet je uitvinken.

spacer.png
 
Bevestig met OK en nogmaals OK.
Sluit het configuratiescherm.

 

Wacht nu tot je enkele crashes hebt gehad en maak dan een nieuw logje met bluesreenview.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende meldingen met ook verschillende oorzaken.

In dit geval zou ik windows opnieuw installeren met de drivers die windows zelf voorziet.

Installeer nog geen games en doe ook geen update van drivers.

Stel de configuratie van de dumlpfiles opnieuw in zoals hierboven aangegeven.

Installeer ook Blue screen view opnieuw.

Probeer een tijdje of de pc normaal werkt zonder crashen.

 

Maak dan een herstelpunt.

 

Installeer een game en kijk wat die doet.

Als het game crasht, maak dan een logje met Blue screen view en plaats het hier.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.