Ga naar inhoud

game pc samenstelling


Aanbevolen berichten

Mijn huidige pc en laptop zijn al wat jaartjes oud (resp. 9 en 5 jaar) en dus totaal niet meer in staat om de huidige spellen te spelen of het is op een heel laag niveau.

 

we willen dus graag een nieuwe game pc kopen, oa voor het spelen van spellen als Star wars fallen order, of battlefront II en misschien wat racegames.

 

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming
  • Wat is mijn budget? - 800 à 900 euro, 1000 als het mag van de vrouw 😉
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  • Ga ik overklokken? - van gehoord, maar ken er niets van, maar als de pc dat automatisch doet ...
  • Ga ik later upgraden? - nadien nog wat ram bijsteken of zo, later wat beter beeldscherm of zo
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? -Gangbare functies
  • Ga ik zelf assembleren? lijkt leuk, maar bang iets te mollen, dus laten assembleren
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 10
  • Ga ik zelf installeren? - Neen
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - dvd-brander, hoeft niet noodzakelijk intern te zijn, maar zijn we zo wel gewoon
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Neen, eventueel wel ingebouwde wifi-kaart met voldoende snelheid
  • Heb ik specifieke wensen? - niet te luidruchtig 
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Woon in België.  welke webshop of winkel (buurt Oostende) raden jullie aan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

geen speciale voorkeur voor Intel of AMD.  Blijkbaar kan je Windows 10 Pro bij Bol.com al kopen voor 33 € als digitale versie (of elders misschien nog goedkoper (tips betrouwbare sites welkom).  Als ik dat op een usb-stick krijg en zo Windows op de nieuwe computer kan zetten, dan kan ik dat zelf.  ook al Youtube filmpjes gekeken over zelf  samenstellen computer maar schrik dat statische elektriciteit iets zou kapotmaken.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PCStudent76 zei:

ook al Youtube filmpjes gekeken over zelf  samenstellen computer maar schrik dat statische elektriciteit iets zou kapotmaken.   

Dan kan je ook kiezen om je systeem te laten assembleren, kost zo rond de 100€ ongeveer. Ook in verband met eventuele garantie.

Dan heb ik nog een vraag voor je, welke aansluitingen heeft je monitor want veel nieuwe grafische kaarten hebben vaak enkel HDMI & DisplayPort aansluitingen. Niet dat je een nieuw systeem aanschaft en dan tot de conclusie komt dat je jou huidige monitor niet kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.