Ga naar inhoud

Win 10 opnieuw installeren met behoud bestanden


henkbruijn

Aanbevolen berichten

windows heeft reparatie-opties ingebouwd, die kun je aanspreken via een hersteldisk of een windows installatie disk.

les 1 is altijd: zorg altijd voor een goede backup van al je data en bewaar die los van je pc

je kunt met een programma als aomei op een stick/externe schijf een image maken van je systeem

maar zorg er wel voor dat je data op een andere partitie/schijf dan je systeem- wordt geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, falstring zei:

windows heeft reparatie-opties ingebouwd, die kun je aanspreken via een hersteldisk of een windows installatie disk.

les 1 is altijd: zorg altijd voor een goede backup van al je data en bewaar die los van je pc

je kunt met een programma als aomei op een stick/externe schijf een image maken van je systeem

maar zorg er wel voor dat je data op een andere partitie/schijf dan je systeem- wordt geschreven.

Dat wist ik, maar waar dit om gaat is, het is gedownload over Win 7. Dus is er geen disk of herstel schijf.
Dat aomei ziet er goed uit. Om (van een goed functionerend) Win 10 een clone e maken is dit een mooi programma. Maar nu eerst het herstel programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over w7 geïnstalleerd: geen enkel probleem.

je kan zelf een opstartende disk of stick maken met de officiële w10 installatiebestanden.

gebruik het hulpprogramma van microsoft dat je haal op https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

en activeren is is ook geen probleem: als w10 er eenmaal op geactiveerd is geweest weet windows dat en je kunt er naar hartelust w10 (zelfde versie, dus home of pro) opnieuw op installeren.

 

sowieso nog deze: windows zet systeemherstelpunten (onbegrijpelijk op sommige pcs wel en andere niet) op disabled.

zet het zelf aan door 'herstelpunt' te typen in het zoekvenster in de taakbalk.

je wil;t niet weten hoe vaak dat al pcs weer tot leven heeft gewekt....!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, henkbruijn zei:

Hoi, dank je. 

Maar stel dat Win 10 het überhaubt niet doet met blauwe schermen of fout meldingen, wat dan?

Ik kan me niet indenken dat je pc na die nieuwe installatie (met behoud van bestanden en programma'sà) slechter gaat werken dan dat dit nu het geval is.

Zeg ons eens waarom je die nieuwe installatie wil doen. Wat zijn nu de problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn crash gelukkig weten op te lossen, mede dank zij jullie. Ik heb nu een ssd intern schijf. De oude schijf heb ik gecloned met Easeus todo home en op de ssd gezet. Het werkt perfect  en  natuurlijk heerlijk snel. Maar voor de zekerheid wil ik dus maatregelen treffen. Omdat ik geen herstelschijf of originele Win 10 schijf heb, ben ik blij met jullie tips en downloads. Mocht zich nu een corrupte file ontstaan en Windows geen zin meer heeft, kan ik het oplossen. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.