Ga naar inhoud

backup

lscb
 Delen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik heb een excel sheet voor mijn werk die de hele dag open staat nou dan kan er wel eens fout gaan ik werk er dan ook niet aleen op

nu wil ik een bakup van maken via een macro / vba die ik kan instellen om het uur of zoiet een backup maakt 

de staandaard herstel funktie zoek ik dus niet 

het zit zo via het netwerk treed er een storing op maar dat is niet te merken in de pc / laptop

tot dat men wil afsluiten van de pc hier zijn we al dagen naar opzoek maar er ziet nog geen schot in

wie kan mij helpen aan een backup file

ik heb al iets gekregen elders maar daar zit dan ook de backup weer in en het beeld knippert wanneer er een backup plaats vind ( is dat normaal )

alle info en voorbeelden zijn welkom het onder staande bestand heb ik elders gekregen klopt dit ??

TESTBESTAND (2).xlsm

aangepast door lscb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

alle info en voorbeelden zijn welkom

Ik vermoed dat je op zoek bent naar het volgende.

Het voorbeeldbestand wordt om de 5 minuten automatisch opgeslagen.

(de 5 minuten kan je natuurlijk aanpassen)

Om te testen open het voorbeeldbestand, verander iets in het bestand, wacht 6 minuten en sluit het bestand, open het bestand en je zal zien dat de veranderingen zijn opgeslagen.

Dreeke.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt mijn voorbeeld opgeslagen in ik  zeg maar downloads, als je veranderingen aanbrengt in dit bestand worden de veranderingen om de vijf minuten opgeslagen, als je het bestand na 6 minuten sluit en terug opent zal je zien dat de veranderingen zijn opgeslagen.

Of wil je echt iedere keer een backup, dus iedere keer een nieuw bestand, iets in de zin van dreeke 13.00 uur, de volgende dreeke 14.00 uur enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoeld dus wat het nu is wordt het bestand al opgeslagen zoals het normaal zo zijn en als excel zou vast lopen dat bestand kan open en verder kan gaan

als dat zo is , is dat prima 

de laatste optie met de tijden zou natuurlijk oo kunnen maar dat is te over wegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoeld dus wat het nu is wordt het bestand al opgeslagen zoals het normaal zo zijn en als excel zou vast lopen dat bestand kan open en verder kan gaan

Dat klopt, als je mijn code uit het voorbeeld toepast op je echte bestand, als in dit geval je echte bestand zou vastlopen ben je max 5 minuten werk kwijt. Van het opslaan heeft de gebruiker geen last., geen flikkerend beeld of zo en kan gewoon verder werken.

Dit lijkt mij de beste oplossing voor het ogenblik. Probeer het eens uit, hou mij op de hoogte, anders zoeken we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...