Ga naar inhoud

perfecte vertalingen


vaes

Aanbevolen berichten

Pas onlangs besefte ik dat alle krantenartikels vlot in om 't even welke taal te vertalen zijn door rechts op de tekst te klikken en het bijzondere is dat de vertaling op het eerste gezicht perfect lijkt !   Wat een verschil bij een tijd geleden toen automatische vertalingen er heel krakkemikkig uit zagen.  Ik vraag mij af waar die vertaling vandaan komt.  Is die gebaseerd op software van Windows, of van de kranten ? Of..?    In ieder geval een hele vooruitgang !

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de lezers die niet bekend zijn met de browser Chrome, heb ik een paar screenshots gemaakt.

Stel dat je op zoek bent naar een nieuwe digitale camera. Je hebt je oog laten vallen op de Fujifilm GFX100 Mirrorless Digital Camera.

Zoekend naar een uitgebreide review van die camera kom je bijvoorbeeld op deze Engelstalige website uit: http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifilm/gfx100/fujifilm-gfx100-mirrorless-digital-camera-review.html

Misschien is je beheersing van het Engels niet zo geweldig goed. Dan klik je in ergens in de tekst met de rechter muisknop. Er verschijnt dan een contextmenu. In dat contextmenu klik je op Vertalen in het Nederlands:

5f81b89d2447f-Ashampoo_Snap_2020.10.10_1

De tekst wordt dan vertaald en in het kleine venstertje bovenaan is goed te zien wie voor die vertaling zorgt (ik heb dat geel gemarkeerd):

5f81b9444aa35-Ashampoo_Snap_2020.10.10_1

 

Wil je liever niet van het Engels naar het Nederlands laten vertalen, maar van het Engels naar een andere taal? Dat kan ook. Klik in dat venstertje op de knop met de 3 puntjes en dan op Een andere taal kiezen.

5f81ba4d80cbc-Ashampoo_Snap_2020.10.10_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.