Ga naar inhoud

Processen


geiteke

Aanbevolen berichten

Bij het openen van Google Chrome loopt de laptop zeer traag.  Uit taakbeheer kan ik afleiden dat Chrome tussen de 10 en 26 processen heeft draaien waardoor processor op 100% moet werken.

 

Is het normaal dat Chrome zoveel processen heeft draaien ook al staat er maar 1 tabblad open?

 

Bijkomend probleempje.....  er is een onbekend proces dat zich op regelmatige tijdstippen opent en direct afsluit ( flikkering van kader op scherm ).  Dit gaat echter zo snel dat ik niet weet over welk proces het gaat.  Zorgt vooral voor problemen wanneer ik bezig ben met typen want dan verdwijnt de cursor.

 

Hopelijk komen we tot een oplossing voor beide problemen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 processen is wel erg veel. 10 processen is niet abnormaal. De browser zelf is een proces. Ieder geopend tabblad is een eigen proces. Iedere extensie is een apart proces.

Om welke processen het gaat kun je het beste zien in het eigen taakbeheer van Chrome:

Klik met de rechter muisknop in de grijze balk die rechts van het geopende tabblad staat.

Er opent dan een contextmenu.

Klik in dat contextmenu op Taakbeheer:

5f9566d43d7bb-Ashampoo_Snap_2020.10.25_1

Hieronder het resultaat in mijn Chrome, wanneer er slechts 1 tabblad geopend is:

5f9566ecc081f-Ashampoo_Snap_2020.10.25_1

In totaal dus 9 processen bij mij.

 

Controleer je geïnstalleerde extensies.

Klik op het pictogram met de drie puntjes (staat in de rechter bovenhoek). Klik op Meer hulpprogramma's > Extensies.

Komen die extensies jou allemaal bekend voor? Heb je die allemaal nodig? Wat je niet nodig denkt te hebben kun je daar verwijderen.

 

Je kunt er ook voor kiezen om de browser Chrome te resetten. Klik op de volgende link om daar meer over te lezen: https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij in taakbeheer van Google Chrome een aantal processen beëindigt, dan werkt dat alleen voor die ene sessie van Chrome. Wanneer je morgen Chrome weer opent, dan zullen alle processen die je vandaag beëindigd hebt, er weer staan.

Wat wel helpt is onnodige extensies verwijderen. Of de browser Chrome resetten. Daardoor raak je alle extensies in een keer kwijt. Wees erg zorgvuldig met het installeren van extensies voor Chrome. Er bestaan veel slechte extensies voor die browser.

 

Dat tweede probleem is een flikkering van een kader op je scherm. Als je op dat moment aan het typen bent, dan verdwijnt de cursor, schreef jij.

Je vertelt er alleen niet bij in welk programma je dan aan het typen bent. Is dat in Microsoft Word?  Is dat in de browser Chrome?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.