Ga naar inhoud

[OPGELOST] PC valt opeens uit ...


Aanbevolen berichten

Telkens als ik opstart , valt mijn pc na een tijdje zomaar uit. Hij herstart dan automatisch en ik kan voor de rest van de dag probleemloos verder werken.

Mijn pc is nog geen jaar oud, dit uitvallen gebeurde eerst zowat 1x per maand, maar deze week is het dagelijks :s

Is dit een software of een hardware probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel het automatisch herstarten eens uit en noteer dan de foutmelding (met de code) die je krijgt als de pc uitvalt. Daarmee kunnen we misschien achterhalen wat er scheelt.

alvast bedankt voor je reactie

helaas ben ik niet zo'n techneut; waar kan ik dat automatisch herstarten uitschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klikt met de rechter muisknop op "mijn computer" en kies dan "eigenschappen".

Ga naar de tab "geavanceerd" en bij "opstarten en herstel" klik je op "instellingen" en dan doe je het vinkje weg bij "automatisch herstarten". Alle kaders sluiten met "OK".

Wachten tot hij crasht en dan de foutmelding opschrijven om hier te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klikt met de rechter muisknop op "mijn computer" en kies dan "eigenschappen".

Ga naar de tab "geavanceerd" en bij "opstarten en herstel" klik je op "instellingen" en dan doe je het vinkje weg bij "automatisch herstarten". Alle kaders sluiten met "OK".

Wachten tot hij crasht en dan de foutmelding opschrijven om hier te posten.

ok, bedankt, je hoort nog van me :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

mijn pc is 3 dagen niet meer uitgevallen, tot gisteren .....

(ik hoopte stiekem dat het probleem opgelost was, pech dus )

nu, ik heb dat automtisch opstarten uitgeschakeld zoals u adviseerde, maar toch start de pc direct op na het uitvallen... raar he :s

dus weet ik nog steeds geen foutmelding ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij nog is uit valt kun je beter je bak uit doen en het stof er uit blazen en als hij dan nog uitvalt dan is je koeler kapot. download eve Everest Free Edition voor te teste als hij te heet word

mijne bak heeft nu een betere voedigin ( ocz 700watt) en is sindsdien niet meer uitgevallen

bij het vervangen van mijn eerste voeding zat er idd enorm veel stof tussen de ventilator van die voeding , alles eens goed uitgeblazen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.