Ga naar inhoud

wat zijn de letters klein geworden!


porrelaar

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmorgen PCH opende schrok ik even. Was mijn gezichtsvermogen in 1 nacht zo sterk achteruit gegaan? De letters op de website leken kleiner of in ieder geval dunner te zijn geworden. Ik had moeite met lezen van de berichten.

Snel een andere website geopend. Nee, het lag niet aan mijn gezichtsvermogen, want andere websites zagen er nog even goed leesbaar uit als gisteren.

Terug naar de website van PCH. Er leken meer veranderingen te zijn. Was de achtergrond van deze website altijd al een beetje rozig van kleur? En was de verticale schuifbalk rechts altijd al bruin? Ik dacht van niet.

Ik zag nog wat meer dingen die gewijzigd waren. Zo staat er nu een tekentje bij iemand die net lid is geworden:

[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/5fa93f4da2d03/5fa93f4d9fe8e-Ashampoo_Snap_2020.11.09_13h00m45s_002_.png[/img]

 

Ach, her en der een ander kleurtje of een nieuw pictogram erbij, daar kon ik best mee leven, maar die kleine dunne lettertjes, dat was echt drie keer niks!

 

Vergis ik me nu of is er bovenaan. naast mijn gebruikersnaam, een nieuwe knop bijgekomen? De Customizer knop:

[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/5fa93fe579c87/5fa93fe5776d4-Ashampoo_Snap_2020.11.09_12h57m07s_001_.png[/img]

 

Hij was mij in ieder geval nooit eerder opgevallen. Ik klikte erop en hé, daar stond iets waar ik dankbaar gebruik van maakte. Ik schakelde de optie 'Larger font-size for posts' in en klikte daarna op Save. Nu zijn in ieder geval de berichten in de topics weer goed leesbaar.

 

Maar hoe komt dit nu? Heeft Karel een nieuw thema geïnstalleerd? Karel is nog jong. Hij zal geen moeite hebben met kleinere letters, maar voor een deel van de forumleden kan zo'n wijziging toch wel lastig zijn. Daarom heb ik ook dit topic gestart waarin ik aangeef hoe je kunt kiezen voor grotere letters in de topics.

 

Nog iets anders: wanneer ik een bericht heb getypt, dan klik ik altijd even op de knop Voorbeeld om te kijken hoe mijn antwoord eruit ziet wanneer het geplaatst wordt.

Normaal krijg ik dan ook de door mij ingevoegde afbeeldingen te zien. Dat gebeurt nu niet meer.

Als ik nu op de knop Voorbeeld klik, dan zie ik zoiets:

[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/5fa942fe02202/5fa942fdf4150-Ashampoo_Snap_2020.11.09_14h22m42s_004_.png[/img]

Je krijgt dus niet te zien hoe je post er na plaatsing uitziet. Erg jammer!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, karel zei:

Voorlopig gebruik je even de optie via Customize

Dat had ik al gedaan. Zie startpost. En voorlopig laat ik hem maar op 'larger font-size for posts' staan.

'Fluid width' heb ik zelf uitgeschakeld, want dat lijkt wel leuk op een 24 of 27 inch monitor, maar als de regels te lang worden, wordt het lezen lastiger, heb ik zelf gemerkt. Het is niet voor niets dat de tekst in een krant in kolommen is verdeeld. Maar goed, anderen zullen die optie wel prettig vinden, en zij kunnen nu kiezen.

 

Succes met sleutelen aan de website, Karel! 👍

 

P.S. Ik zie dat de schuifbalk rechts nu niet meer bruin, maar grijs is. Dat vind ik zelf mooier, want minder opvallend. Het was dan ook een poepbruin kleurtje...😄

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, porrelaar zei:

Dat had ik al gedaan. Zie startpost. En voorlopig laat ik hem maar op 'larger font-size for posts' staan.

'Fluid width' heb ik zelf uitgeschakeld, want dat lijkt wel leuk op een 24 of 27 inch monitor, maar als de regels te lang worden, wordt het lezen lastiger, heb ik zelf gemerkt. Het is niet voor niets dat de tekst in een krant in kolommen is verdeeld. Maar goed, anderen zullen die optie wel prettig vinden, en zij kunnen nu kiezen.

 

Succes met sleutelen aan de website, Karel! 👍

 

P.S. Ik zie dat de schuifbalk rechts nu niet meer bruin, maar grijs is. Dat vind ik zelf mooier, want minder opvallend. Het was dan ook een poepbruin kleurtje...😄

 

Super, gelukkig zijn we van dat bruin vanaf dan :-)

Intussen is het Customize blokje ook vertaald :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.