Ga naar inhoud

paswoord vergeten


Dagini

Aanbevolen berichten

Ik denk te mogen opmaken dat het hier om een Microsoft gebruikersaccount gaat en niet op een Lokaal account. Een Microsoft gebruikers account herken je aan het feit dat die gebaseerd is op een e-mail adres. Ga maar eens kijken bij START / Instellingen / Accounts.

 

De tooltjes waar Passer naar verwijst kunnen niet gebruikt worden om het wachtwoord van een Microsoft account te achterhalen maar wel van een lokaal gebruikersaccount. Een van de opties is een reset doen van het wachtwoord.

Hier nog wat leesvoer:

 

Uw wachtwoord opnieuw instellen op een Microsoft account

Een Microsoft account is ingesteld met behulp van een e-mailadres en wordt ook gebruikt bij andere services van Microsoft (Windows Store , OneDrive, Skype, Outlook, Xbox en meer). Als je het wachtwoord van je Microsoft account wijzigt dan wijzig je niet alleen je Windows 10-login, maar geldt het wijzigen van je wachtwoord ook voor alle andere diensten van Microsoft die je met dit account afneemt.

Als u een Microsoft account gebruikt om u aan te melden bij uw computer, kunt u uw wachtwoord online opnieuw instellen via een online tool van Microsoft. Daarvoor heb je natuurlijk wel toegang nodig tot een andere pc dan die waarvan je het wachtwoord bent vergeten, of je gebruikt de tool via de browser van je smartphone of tablet. Je zal eerst worden gevraagd waarom je niet langer kan aanmelden. Kies voor ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ en Microsoft zal naar je e-mailadres of telefoonnummer vragen die je hebt opgegeven voor je Microsoft-account.

Hierna dien je te beslissen op welke manier je een beveiligingscode wil ontvangen. Je kan deze code laten doorsturen naar een e-mailadres dat niet voor je Microsoft-account wordt gebruikt, of via je telefoonnummer. Geef de code in die je hebt ontvangen via een e-mail of sms en je kan het wachtwoord van je account aanpassen.

Indien je geen alternatief e-mailadres of telefoonnummer hebt opgegeven tijdens het aanmaken van je Microsoft-account, kan je kiezen voor de optie ‘Ik heb geen van deze gegevens’. De tool van Microsoft zal hierna naar een alternatief e-mailadres vragen, waardoor er alsnog een code naar je kan worden verstuurd.

Video over het opnieuw instellen van het wachtwoord van uw Microsoft account

Deze video bekijken op YouTube

 

Of DEZE

Via de Microsoft hulplijn:

Microsoft klantenservice telefoonnummers - wereldwijd

Telefoonnummer klantenservice Microsoft België:

+32 (0)2 503 31 13

Opgelet: Enkel van toepassing voor een Microsoft gebruikersaccount.

 

Wanneer al je pogingen om je Windows 10 (8.1) wachtwoord te resetten falen, zit er niets anders op dan naar de helpdesk van Microsoft te bellen. Een medewerker zal de verschillende beveiligingsvragen aan je stellen die je hebt opgegeven bij het aanmaken van je account.

Indien je er niet in slaagt deze correct te beantwoorden, kan de Microsoft-medewerker je doorsturen naar een ander team. Hier zullen verschillende manieren worden gebruikt om je identiteit te verifiëren, zoals het vragen naar details over de manier waarop je je account hebt gebruikt en wie je contactpersonen zijn. Indien je hier voldoende vragen juist van kan beantwoorden, zal een code naar je worden opgestuurd, waarmee je je wachtwoord kan resetten. Indien je er niet in slaagt deze correct te beantwoorden, kan de Microsoft-medewerker je doorsturen naar een ander team. Hier zullen verschillende manieren worden gebruikt om je identiteit te verifiëren, zoals het vragen naar details over de manier waarop je je account hebt gebruikt en wie je contactpersonen zijn. Indien je hier voldoende vragen juist van kan beantwoorden, zal een code naar je worden opgestuurd, waarmee je je wachtwoord kan resetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik collega Passer feliciteren met zijn geslaagde gok want je sprak helemaal niet over een lokaal account maar wel over een lokaal wachtwoord en daar heb ik nooit eerder van gehoord.

Vandaar dat ik er vanuit ging dat het een typefoutje was. En omdat zonder wachtwoord aanmelden met een lokaal account logischerwijs gebeurt door geen wachtwoord in te stellen of een al bestaande wachtwoord te verwijderen leek het me logisch dat het hier om een Microsoft gebruikersaccount zou gaan.

Vandaar dat ik er goed aan dacht te doen om, in uw belang, even een toevoeging te doen.

Wanneer men het wachtwoord van een lokaal gebruikersaccount vergeten is dan raad ik Lazesoft Recover My Password aan.

Een fantastische tool om vergeten inlogwachtwoorden te achterhalen aan de hand van een bootable USB stick. Ik heb er goede ervaringen mee.

De Home Edition is gratis: http://www.lazesoft.com/boot-computer-from-usb-device.html

 

Zie deze link voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=j0_N5gZ-PWs

 

Lees op deze site hoe je Windows wachtwoord recovery disk maakt.

http://www.lazesoft.com/how-to-burn-a-windows-password-recovery-cd.html

 

Het komt er dus op neer dat je eerst de gedownloade Home versie installeert op een andere computer. Vanuit het programma kun je een bootable medium aanmaken. Dat kan een usb-stick zijn.

 

Eerlijk gezegd voor mij is je openingspost niet voldoende duidelijk, maar voor Passer misschien wel. Daarom, zoals bedoeld, terug het woord aan Passer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.