Ga naar inhoud

Samenstellen Game PC


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben al paar weken op zoek naar een nieuwe game pc. Ik heb 3 jaar geleden een kant en klare pc van rond de 1000 euro gekocht en hij doet het nu nog steeds wel maar ik begin steeds minder fps te krijgen op de nieuwste games en kan niet lekker meer spelen. In de 3 jaar tijd heb ik weer zo'n 1000 euro gespaard zodat ik evt. weer een nieuwe pc kan kopen. Alleen deze keer zou ik hem eigenlijk wel zelf willen samenstellen. Mijn budget is dus ongeveer 1000 euro (zonder beeldscherm, zonder office, zonder toetsenbord en muis e.d.).

Ik wil dus echt een goede game pc die snel is en veel fps trekt op games. Ik hoef geen grote hardeschijf en een brander hoeft ook niet perse. Ik heb graag een videokaart van nVidia.

Ik heb al een beetje zitten kijken op alternate maar ik heb daar ook niet erg veel verstand van. Hebben jullie nog aanraders, tips en/of opmerkingen? En is het misschien slim om te wachten op windows 7?

offtopic: Yannick ik zag dat je uit Yerseke kwam, ik kom uit Vlissingen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is wel slim om op Windows 7 te wachten, alleen komt die pas eind dit jaar uit.

Moet het besturingssysteem mee in het bedrag van duizend euro?

En bij Alternate zou ik niet kopen, ik heb daar echt slechte ervaringen (Belgie, in Nederland zou het beter zijn) ik koop nu bij Azerty en ik ben daar heel tevreden van!

Dit is het geworden:

tweedekeer.th.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ja eind van het jaar is wel lang, maar is het verstandig? En ik had wel graag het besturingssysteem in het budget van 1000 euro ja.

Alternate? Ja was de eerste beste site die ik tegen kwam. Een maat van me die had het daar ook samen gesteld en dat verliep prima. Ik heb is gekeken op Azerty site maar daar kan ik niet echt zo samensteller vinden, meer echt alleen los kopen. EDIT: IK heb het al gevonden. Ok als jullie mij Azerty aan raden over ALternate ga ik daar is op rond snuffelen :)

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... :pcguru:

edit: ok ja die onderdelen zeggen mij niet zoveel en zeker niet de videokaart :o Je kan me dus wel echt ene nuub noemen hierin xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook naar Alternate gegaan met het gedacht dat het een goede winkel was, veel vrienden van mij bestellen daar nog.

Dus ik ook daar een grote bestelling geplaats, mooi snelle levering enal hoor, alleen werkte er bija niks...

Met Azerty gaat het echt beter ik bestel er geregeld wat kleine maar ook grote prulletjes, en Yannick bestel er ook ontzettend veel.

Het besturingssyteem zit nu bij de duizend euro, of het verstandig is om te wachten op Win7?

Geen idee, ik denk dat bijna alles beter is als Vista.

Ik draai nu al voor enige tijd de beta van Windows 7 en ik vind hem best goed!

Maar als je gaat wachten tot Windows 7 er is, zijn deze componenten al oud.

Dan heeft ATI en Nvidia al zeker één reeks nieuwe kaarten, en dan ga je nu bedrogen uitkomen.

Die videokaart is een ATI HD4870 x2 geen Nvidia , maar die score qua prijs-kwaliteit niet zo goed.

Bij Nvidia heb je de GTX285 (een overgeklokte GTX280) en die scoort toch slechter dan die van ATI.

Maar die kost iets minder, rond de 320 moet je die zeker vinden.

Of je kan een GTX295 nemen van Nvidia maar die kosten minimum 460 euro.

Maar die presteren wel een pak beter.

Nog een ding over de voeding, ik heb me vergist :s

Ik heb een 500W voeding genomen, en dat is veel te weinig voor een HD4870x2.

Een Antec Earthwatss 650W zou wel genoeg zijn, en er is nog wel plaats voor eventueel wat overklokken.

Maar met een HD4870x2 ga je echt leuk kunnen gamen!

Ik heb er nog geen gehad (wel HD4870 in CF) maar reviews liegen er niet om.

Die kaart kan bijna alles aan...

Dan die processor en moederbord en grafische kaart vormen samen een dragon platform.

Wij hebben hier zo eentje proef gedraaid en dat werkt gewoon allemaal mooi samen!

Hiermee kan je ook AMD Fusion downloaden (nog geen ervaring mee, alleen van horen zeggen)...

Als CPU zit er een Quad-core in, daar kan je leuk mee gamen en ook goed multitasken.

Voor de rest gewoon standaard 4GB ram, en 640GB hardeschijf.

(Ik heb het systeem in mijn vorige post aangepast , ivm de voeding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hey, ik heb dit topic weer tot leven gebracht. Omdat ik eerst eigenlijk even wou wachten totdat Windows 7 uit zou komen. Echter ik las op Tweakers.net dat dit misschien wel pas ergens in oktober zou gebeuren, en zelfs misschien nog later. Dus ik heb besloten om toch maar nu een pc te kopen, en ja dan maar met Vista.

Zijn er sindsdien nog dingen veranderd of nieuwere dingen bij gekomen sinds jij die onderdelen hebt samen gesteld?

Ik wil namelijk nu wel even investeren zodat ik weer wat jaren vooruit kan.

Ik zat ook te denken aan deze 2 kasten:

Antec Nine Hundred Two Midto :: Azerty Hardware

Antec Nine Hundred Towermode :: Azerty Hardware

Is dat slim, handig of?

En ik moet eerlijk toegeven ik heb liever nVdia.

En welk soort hardschijf zit erin? Hoeveel GB. Want aand 320gig heb ik genoeg.

Zou je aub de link van het mandje kunnen linken en geen foto, zodat ik evt nog dingen kan aanpassen en zo makkelijk kan discusieren er over?

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou het van mij worden:

=1&product[198869]=1&product[76971]=1&product[196104]=1&product[210544]=1&product[68471]=1&product[88539]=1"]Azerty Hardware

Volgens mij een goede gamebak naar jou normen. In de toekomst nog uitbreidbaar ook. Waarom hier geen nvidia-kaart, gewoon omdat het mobo niet sli-enabled is dus als je later een 2de kaart zou willen bijsteken van nvidea dan zou je ook een nieuwe mobo moeten aanschaffen (die wel sli-enabled is).

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.