Ga naar inhoud

laptop wat traag


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het lijstje even aangepast die je op nee kan zetten want die hoven niet mee op te starten.

Wil je dat later wel kan je ze weer makkelijk aan zetten via Ccleaner.

Veel is van Asus de pc zelf wat je helemaal niet gebruikt.

 

Start Ccleaner en ga weer naar Opstarten.

Klik één voor één die in het lijstje staan en klik dan rechts op "Uitschakelen". (loop zelf eerst dit lijstje door wat je toch mee op wil laten starten zoals bv je Brother denk je printer)
Wil je later weer aanzetten doe je de optie "Inschakelen".

 

startup.txt

 

 

Sluit nu je pc en start opnieuw op en kijk of de pc nu sneller opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Doen we nog een test:

 

Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.


Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is en geen items zijn gevonden klikt je op Sla standaardreparatie over zijn er wel items gevonden klik op Quarantaine.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Doorgaan.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.

Uitleg: https://blog.malwarebytes.com/glossary/preinstalled-software/

 

Het meeste hebben we via CCleaner uitgezet en voor de rest is er dan niks raars gevonden.

Dus je pc is verder schoon, hoe oud is je laptop want ik denk dat je hem niet sneller meer kan krijgen.

 

Doe eens schijfopruiminning ook de optie "Systeembestanden opschonen".
Hoe: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/schijfopruiming-in-windows-10-8a96ff42-5751-39ad-23d6-434b4d5b9a68

 

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Krijg je een melding van "SmartScreen" klik op Meer informatie en klik op Toch uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:

- Gereedschap verwijderen
- Creëer een herstelpunt

Afbeelding
  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Note: Mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

 

Hoe gaat het hierna?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snelheid is prima nu. De laptop is inderdaad oud ...maar ik ben al blij dat het werken op de laptop sneller gaat.

Kan niet goed op de berichten reageren..automatisch onloggen werkte niet meer...nieuw wachtwoord aangevraagd maar kan niet op de laptop inloggen kan alleen via mijn telefoon. Maar ik denk dat we nu al zover gereed zijn oké?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Rie3 zei:

Oké...bedankt voor de geduldige ondersteuning!

Dit hoort erbij we verwachten niet dat vraagstellers alles meteen begrijpen anders had je ook geen hulp nodig.

Daarom heet het een "Help forum" om mensen te helpen met of zonder kennis van pc's.

 

Maar bedankt en graag gedaan dan sluit ik deze (mochten er ooit weer problemen zijn je weet ons nu te vinden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.