Ga naar inhoud

linux mint op usb installeren mislukt ( op windows 10)


Aanbevolen berichten

steeds hetzelfde probleem bij mij...alhoewel het nu de eerste keer is,dat ik het probeer te installeren via usb.. versie cinnamon 20...altijd hetzelfde..input not supported !!!! (ja nvidea drivers  op mijn windows 10).

van die site linux mint gedownload ( https://linuxmint.com/edition.php?id=281 ) ,

dan op usb geinstalleerd met balenaEtcher...kom echt gek ervan !!!!! please help...en aub is er iemand die het wilt verhelpen met teamviewer? want ik heb het al talloze keren gezet op forum(s)..ik snap het echt niet..sorry !!!!

 

grts clovis

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog niet uitgetest,maar..is dit wel de oplossing? in nomodeset? heeft dat te maken met mijn schermresolutie..ja mijn scherm is ietske groter dan destijds toen ik nog windows xp had..maar echt groot is hij nu ook niet en heeft iedere linux een nomodeset? want ik wil mij echt verdiepen in linux..en linuxmint zal de enige versie niet zijn,dat ik zou willen uitproberen. ik versta er niks van " input not supported " !!!! tegen 14 uur zal ik beloofd iets laten weten of nomodeset mij lukt.grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

nomodeset lukte..maar toch stond het beeld niet echt goed.heb grote check gedaan en kabels eens gewisseld..en het is mij gelukt !!!!

ga eens proberen uit te leggen; ik had een kabel van desktop pc naar monitor en naar tv ( ja om pc op groot tv scherm te bekijken)..dus 2 kabels.

vanuit de pc was er een vga kabel verbonden met een HDMI stukje ( hopelijk zeg ik dit juist),deze kabel ging naar mijn monitor,waar een kabel inzat met 2 ingangen...1ne naar de monitor en 1ne naar mijn TV. dit heb ik eens gewisseld...door vga kabel naar mijn monitor..ook vga...zonder een kabel met 2 ingangen ( sorry als dit niet juist genoemd wordt..ingangen? denk niet dat dit juist is)...en jawel nu lukt het met linux ( alleen was het wel mijn bedoeling om linux geinstalleerd reeds op een usb te hebben..wat niet het geval is..maar het is dus wel opgelost..het input is not supported probleem) !!!! maar nu kan ik geen pc op tv meer bekijken..ik denk dat ik zo een stukje ga moeten bijkopen ( hoe noemt zo een stukje..zie foto) dan.

DSCI0059.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu gaat het toch correct bij mij.... en ik kon niet anders dan dit wit stukje eerst op mijn pc steken( zie foto- pc look 4)..dat stukje is eerst wit en aan andere kant blauw( zie foto pc look 9) ..daarna heb ik  op de blauwe kant van dat stukje een vga kabel verbonden naar mijn monitor( zie foto pc look 6)  ..voordien waren mijn kabels anders verbonden..om verder te kunnen kijken naar tv..zal ik zo een wit stukje op mijn monitor moeten aansluiten en met een vga kabel aansluiten naar mijn tv. waarschijnlijk zag voordien mijn pc ( die zowel naar monitor en tv verbonden waren)...waarschijnlijk niet duidelijk  of  de schermresolutie monitor of tv was..vandaar " input not supported"..allez denk ik toch hé..nu loopt alles perfect..alleen nog proberen een programma te vinden die linux installeert op mijn usb. grts

pc look (4).JPG

pc look (6).JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.