Ga naar inhoud

XML file importeren dmv power query => kan de inhoud van de gegevens niet zien


Bart755

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik moet een template bouwen waar ik eerst info vanuit aan XML bestand nodig heb. Ik probeer dus een powerquery te bouwen zodat ik met de info vanuit de XML het nodige kan doen. Nu zit ik meteen bij deze powerquery vast.

 

Als ik het XML bestand open, ziet het er zo uit:

  • Zie bijlage "XML file"

 

In excel doe ik Data > Get Data > From File > From XML en selecteer dan het bestand. Hierbij krijg ik het volgende:

  • Zie bijlage "From XML 1"
  • Zie bijlage "From XML 2"

 

Als ik kijk op het internet zou je normaal de inhoud van het XML bestand daar moeten zien. Ook als ik verder in de power query ga, geraak ik niet tot de data om die te kunnen aanpassen... Ik zie geen vreemde opmaak in het bestand (ik las dat "fonts" een probleem zouden kunnen zijn). Kan iemand mij op weg helpen of ik iets verkeerd doe of ik misschien simpelweg bij de "edit query" ergens op moet klikken? Ik vind het antwoord maar niet via google. (Heb de indruk dat het iets heel simpel zal zijn).

 

Het XML bestand zit mee in de bijlage: zie "IC Report Oct2020".

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

mvg,

Bart

From XML 1.PNG

From XML 2.PNG

XML file.PNG

IC Report Oct 2020.xml

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.