Ga naar inhoud

Elke dag wifi opnieuw instellen (problemen)


pgmjans

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een laptop en sinds een hele tijd moet ik iedere dag de wifi opnieuw connecten.

Laptop W10 I7 MSI

 

Ik doe van

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

netsh Winsock reset catalog

netsh int ipv4 reset reset.log

 

en moet de laptop dan handmatig met de aan/uit knop uitzetten. Daarna wifi problemen oplossen en repareren als administrator.

Vaak staat wifi adapter uit maar kan ik hem niet inschakelen. En soms staat hij ook aan en kan ik hem ook niet opnieuw starten.

Ik heb de adapter al verwijderd maar dat is ook niet de oplossing.

Graag hulp door een expert...

aangepast door pgmjans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral wil ik benadrukken dat de helpers op dit forum niet opgedeeld worden in experts en niet-experts.😞

 

Heb je wel een goed signaal? En heb je misschien last van storingen van andere WiFi gebruikers uit je buurt?

 

Download inSSIDer .

Wacht op die pagina rustig tot de download start. De download start automatisch na enkele seconden.

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks.

Maak met het knipprogramma van dat venster een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Tip: Best uit te voeren vanaf 19:00 u en niet later dan 22:00u

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze een afdruk van inSSIDer.

Ik heb het iets eerder dan jou advies moeten doen... nl 18.15 u.

Overigens als ik online ben werkt alles en valt wifi nooit uit.

Ik heb een netgear orbi rbk23 netwerk met 3 satellieten. dat werkt prima.

 

networks schermafdruk.JPG

aangepast door pgmjans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik maar het is verouderd. De opvolger is Citrix Workspace App en is backward  compatibel.

Vraag eens aan de IT-er van je werkgever om dat in orde te brengen.

Mogelijk heeft dat invloed op de instabiliteit van je Wi-Fi maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik zal het navragen. Overigens Wifi is niet instabiel. Ik heb alleen iedere keer het probleem dat ik geen wifi heb terwijl het wifi signaal heel goed is.

Ik moet iederedag via de command prompt het ip-adres releasen en weer renewen en nog wat netwerk activiteiten resetten. Daarna heb ik weer wifi. Via de kabel heb ik trouwens gewoon perfect internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat bedoelde ik ook.

Ik zie in inSSIDer meerdere 5 GHz band netwerken van u op hetzelfde kanaal 36 en kan dat eerlijk gezegd niet verklaren. U misschien wel?

aangepast door droske
Een item toegevoergd (tweede zin).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder te weten wat die verschillende netwerken van u zijn is het niet verstandig om daar aan te beginnen denk ik.

Misschien schieten we wat op als u ons kunt vertellen welke netwerkapparaten (modems, Routers, Switches) in je netwerk zijn opgenomen en hoe ze met elkaar gekoppeld zijn.

Wij kunnen helaas niet tot in je huiskamer kijken hé.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.