Ga naar inhoud

Elke dag wifi opnieuw instellen (problemen)


pgmjans

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ziggo is de provider van mij. Het meeste zijn Netgear spullen in mijn netwerk.

Het signaal komt dus binnen via een modem/router van Ziggo. Daar wordt het door gestuurd naar een Netgear modem/router (X4 R7500) en heb ik de netwerk functie van het Ziggo modem laten uitschakelen door Ziggo zodat alle internet verkeer via de Netgear router/modem gaat. Aan het Netgear modem/router hangt een switch. Vanaf de switch gaat een kabel naar een Netgear Orbi RBK23 mesh netwerk (router). Deze is dan weer via wifi verbonden met de andere 2 satellieten van Netgear orbi RBK20.

Aan het modem/router van Ziggo hangt nog rechtstreeks een NASdisk (QNAP) met 4 disken.

aangepast door pgmjans
Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan van inSSIDer wees daar al op. Dergelijke opstellingen vragen een deskundige aanpak en instelling.

Kijk, dat is weer zo typisch bij velen hé, ze komen pas met de belangrijkste info als het topic al een tijd lopende is en al veel tijd verloren is. Dat wij als helper steeds die info uit de neuzen moeten peuteren dat begrijp ik echt niet. De samenstelling van de netwerkhardware is toch 100% gerelateerd aan eventuele netwerkproblemen, dat snapt zelfs een kind.

Ik heb nog maar pas een gelijkaardige geval aan de hand gehad, en krijg daarna dan ook nog verontwaardigde pb's.  Ik ben het beu.

Ik haak hier af. Sorry hoor. Ik heb werk genoeg en heb geen zin om mijn tijd te verprutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat je zo snel geïrriteerd bent. Ik probeer je zo goed en zoveel mogelijk info te geven. Dat is mijn insteek. Je vraagt daarna welke apparatuur ik allemaal in mijn netwerk heb hangen. Dan antwoord ik daar netjes op en zo zorgvuldig mogelijk en dan kom jij met zo een geïrriteerd verontwaardig antwoord. Ik snap hier helemaal niets van.  Als het je te lastig of te veel werk is zeg het dan op een normale manier en niet zo van... ik moet alles uit de neus lospeuteren... En als je dan zegt kijk dat is weer typisch bij vele hè ze komen pas met de belangrijkste info na veel verloren tijd. Zeg dan bij de eerste reactie: graag de opbouw aansluitingen van wat je allemaal in je netwerk hebt hangen. Niet iedereen weet wat jij allemaal graag wil weten en vooral niet bij netwerken. Dat is niet alledaagse kost voor de normale gebruiker. Ik werk zelf ook op een helpdesk maar ik stel me altijd behulpzaam op, niet op deze geïrriteerde gefrustreerd manier als jij doet.

Dit is een forum en ik ben al vaker goed en respectvol geholpen. Waarvoor dank aan die die mij geholpen hebben. Maar deze manier neergezet te worden vind ik schandalig.
Ik denk dat beter ff kunt stoppen neigt naar overspannenheid/burn-out... Suc6 verder en ik zoek wel iemand anders die mij wel op een fatsoenlijke manier wil helpen. En ja ik ben ook wat geïrriteerd door dit antwoord van jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, pgmjans zei:

Dat is mijn insteek. Je vraagt daarna welke apparatuur ik allemaal in mijn netwerk heb hangen.

Het is toch logisch dat je die info in je eerste post al ter beschikking stelt bij een dergelijk probleem. Je hebt die configuratie wellicht zelf in elkaar getimmerd en zou dus moeten weten dat daar wel een probleem kan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.