Ga naar inhoud

Voeding HP Prodesk crasht bij installatie WiFi kaart


Emile51

Aanbevolen berichten

Een vreemd probleem. Mijn HP Prodesk 400 G5 SFF crasht wanneer ik in een vrij slot (PCi-E Express) een WiFi kaart wil plaatsen (eveneens PCi-E).

Heb al twee kaarten geprobeerd (D-Link DWA-582 en  ASUS PCE-N15, beiden PCi-e kaarten.)

 

Deze passen beide in de 2 beschikbare slots (X1 en X16), maar bij het opstarten crasht de pc altijd: de voeding gaat in "overload", en schakelt zichzelf uit, terwijl de CPU fan wel blijft draaien en ja zelfs in toerental aanzienlijk verhoogt, waarna ik de pc moet afsluiten.

Gelukkig herstelt de voeding zichzelf na enige tijd (thermische zekeringen?) en dan nog moet men weten hoe dit te resetten.

 

Enig idee wat er hier misgaat ( of wat ik misdoe?) Thks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Er is een nieuwe versie van het BIOS beschikbaar sinds 6 nov 2020.

https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/hp-prodesk-400-g5-small-form-factor-pc/21351197

 

Download en installeer deze nadat je het Huidige BIOS naar DEFAULT hebt ingesteld.

Koppel ook alle externe apparaten af. Alvorens het BIOS te updaten.

 

aangepast door droske
toevoeging.
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, droske zei:

OK.

 

Er is een nieuwe versie van het BIOS beschikbaar sinds 6 nov 2020.

https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/hp-prodesk-400-g5-small-form-factor-pc/21351197

 

Download en installeer deze nadat je het Huidige BIOS naar DEFAULT hebt ingesteld.

Koppel ook alle externe apparaten af. Alvorens het BIOS te updaten.

 

 

- Hoe zet ik de huidige BIOS naar DEFAULT?

- De HP Support Assistant (automatische updates) vermeldt dat mijn systeem volledig up to date is sinds 10-12-2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je geduld. Ik kan hier helaas niet fulltime aanwezig zijn.

 

1 uur terug, Emile51 zei:

Zie trouwens niet het direct verband met een BIOS update? 

Dat kan ik ook niet voor 100% zeggen, maar een andere optie zie ik niet buiten een eventueel hardware probleem. En dat laatste kan van alles zijn, dus ook het moederbord of de voeding.

Het is in dit geval zeker niet uitgesloten dat een BIOS update een oplossing kan zijn.

 

Om het bios naar DEFAULT in te stellen moet je uiteraard in het bios zijn.

  • Druk bij het opstarten onmiddellijk op ESC.
  • Je krijgt nu een eerste opstartmenu. Druk op F10 om naar het bios te gaan.
  • Doe nu wat ik in onderstaande afbeelding heb aangegeven: HP-BIOS_1.jpg.fa42451999b15d65f08d9d0e99bb358b.jpg
  • Klik nu op Save Changes and Exit.
  • Bevestig ook nu weer met Yes.

 

  • De computer zal herstarten.
  • Voer nu die BIOS update uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijke oplossing voor je probleem is als volgt, met dank aan @droske voor zijn bovenstaande uitleg wb. de BIOS instellingen van een HP setup.

Doe hetzelfde als droske suggereerde (F10 bij het opstarten), ga dan naar advanced, dan naar power management, dan naar PCI Express power management, en vink aan. Sla op en herstart de pc, en wel pas nadat je de de WiFi PCi-e kaart (stroomloos) geïnstalleerd hebt. Good luck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.