Ga naar inhoud

Bluemail / mappen overzetten van telenet naar gmail.


Katelijne

Aanbevolen berichten

Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van een telenet emailadres. Nu door omstandigheden ben ik overgeschakeld naar een gmail emailadres.

Door de jaren heen heb ik persoonlijke mappen aangemaakt in mijn telenet  "postvak in" onder mappen ( Bluemail ).

Hierin staan er belangrijke documenten die ik graag zou overzetten naar mijn gmail "postvak in" omdat mijn telenet email binnen een paar weken onbruikbaar gaat worden.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan doen .

 

Alvast bedankt 

Katelijne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Katelijne!
 

Dat lijkt op mijn situatie 3 jaar geleden. Ik ging over van KPN naar Ziggo. Ik was van plan om daarna geen gebruik te gaan maken van e-mail van Ziggo, maar alleen nog van Gmail.

Als e-mailprogramma gebruikte ik Thunderbird, waarin ik ik beide e-mailaccounts (KPN en Gmail) had opgenomen.

Ik had vroeger voor mijn mails van KPN in Thunderbird gebruik gemaakt van lokale mappen. Het nadeel daarvan is dat je de inhoud van die lokale mappen slechts op 1 pc kunt zien. Ik heb meerdere computers, dus daar wilde ik ook van af. 
Ik wilde alle mails in Gmail hebben, zodat ik ze op iedere pc kon zien.

Eerst maakte ik in Gmail nieuwe mappen en submappen aan. Met dezelfde namen als die van de lokale mappen, waarin ik steeds mails van KPN had opgeborgen.

Daarna opende ik de eerste lokale map in Thunderbird. Met Ctrl+A selecteerde ik alle mails in die map in een keer. En daarna sleepte ik die gesslecteerde mails naar de nieuwe gelijknamige map in Gmail.

Het verplaatsen kan even duren, want al die mails worden geüpload naar de servers van Google. Onderaan in het venster van Thunderbird kon ik volgen hoeveel mails er al waren geüpload.

Als dat klaar was deed ik de volgende map op dezelfde manier.

Af en toe controleerde ik in Gmail of de mails echt waren gekopieerd naar mijn Gmail account.

Nadat ik de inhoud van alle mappen en submappen van mijn KPN account op die manier naar Gmail had verplaatst, kon ik de lokale mappen van KPN gaan verwijderen.


Ik neem aan dat jij hetzelfde kunt doen met Bluemail. In Bluemail kun je naast je Telenet account toch ook je Gmail account opnemen?

Let op: wacht nog zeker een maand met het verwijderen van je Telenet account uit Bluemail. Doe dat pas wanneer er helemaal geen mails van Telenet meer binnenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de e-mails uit een map van Telenet te selecteren en dan te slepen naar een gelijknamige map van Gmail en ze boven die (ongeopende) map los te laten, zouden de mails gekopieerd moeten worden. 
Zo gebeurde het in ieder geval bij mij. Twee jaar later heb ik hetzelfde kunstje uitgevoerd op de computer van mijn vriendin.

 

Mijn vriendin en ik gebruiken allebei Thunderbird. En allebei hadden we daar twee e-mailaccounts in opgenomen.

Waarom het bij jou niet lukt weet ik niet. Ik heb zelf geen ervaring met Bluemail.

 

Natuurlijk kun je alle mails die in jouw Telenet account zitten stuk voor stuk doorsturen naar je Gmail account, maar dat is een heidens karwei. Daar ben je dagen mee bezig als je veel Telenet e-mails hebt.

Hopelijk heeft een van de andere forumleden nog een gouden tip voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.