Ga naar inhoud

fout bij aansluiten tweede monitor


heirman.rudy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb geprobeerd op mijn laptop een tweede monitor aan te sluiten.

Tijdens de instellingen heb ik per toeval de tweede monitor als standaard gezet maar deze kan de resolutie en de verversing schijnbaar niet aan en geeft een zwart beeld.

Als ik deze monitor nu aansluit word mijn laptopscherm zwart en de tweede monitor ook.

Als ik het tweede scherm uit trek krijg ik mijn laptopscherm terug maar heb dan geen instellingen meer voor het tweede scherm om deze aan te passen.

Geprobeerd om een ander scherm aan te sluiten(TV) en zo de instelling voor het tweede scherm terug te zetten maar als ik dan de andere tweede monitor terug aansluit krijg ik terug 2 zwarte schermen.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Rudy!

 

Vervelend probleem!  Ik heb zoiets jaren geleden ook gehad, maar dan met een desktop pc.

Ik had het beeldscherm vervangen en op de vervangende monitor kreeg ik een zwart scherm omdat de resolutie te hoog was ingesteld.

Ik heb de pc toen opgestart in veilige modus. Ik kreeg toen wel beeld, maar met grote en vage letters, omdat er dan gebruik wordt gemaakt van een erg lage resolutie.

In veilige modus stelde ik het beeldscherm vast in op een lage resolutie die mijn monitor zeker aan kon.

Daarna startte ik de computer normaal op. En toen kon ik de monitor instellen op de juiste (native) resolutie. Iedere LCD monitor heeft een native resolutie waarop hij het beste werkt.

 

Met Windows 7 en zijn voorgangers was het heel makkelijk om de pc in veilige modus op te starten: direct na het aanzetten van de computer herhaaldelijk op functietoets F8 drukken en dan kreeg je vanzelf een menu waarin je met de pijltjestoets kon kiezen voor de veilige modus, die je met de Enter-toets bevestigde.

In Windows 10 is opstarten in veilige modus een stuk lastiger gemaakt. Hier vind je uitleg hoe je dat doet met Windows 10: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-windows-10-pc-starten-in-de-veilige-modus-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234

 

Als je niet weet wat de juiste resolutie en verversingsfrequentie zijn voor je tweede monitor, dan moet je in een volgende reactie het merk en de volledige typeaanduiding van je monitor doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.