Ga naar inhoud

Afbeelding ophalen uit ander document in excel


PeElAnKa

Aanbevolen berichten

Het is niet dat we je niet willen/kunnen helpen, maar jij schijnt niet te willen begrijpen dat de manier waarop jij het wil NIET werkt.

 

Data kan je ophalen uit gesloten bestanden, Afbeeldingen uit een gesloten werkmap ophalen gaat niet.

 

De enige oplossing is een map aanmaken met alle afbeeldingen en deze dan via de Artikel-bestanden opvragen uit deze map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

ik heb nergens gelezen dat het niet gaat,

het is mij wel afgeraden om dit te doen omdat het bestand te groot zou kunnen worden, 

nu maak ik in ieder artikel (afdeling) een map catalogus, maar dit kan soms wel eens wijzigen,

en om niet iedere keer de catalogus van die artikels te moeten aanpassen van al die afdelingen had ik graag met een algemene catalogus gewerkt vandaar,

 

nu ben ik verder gegaan met wat met de map en de afbeeldingen wat bakerman zei en ik heb getracht naar het voorbeeld van Dotchiejack 

tot een resultaat te komen, 

 

vervolgens dit het enige manier is kan dit topic nu wel gesloten worden en als bewijs hieronder de documentjes met de aangepast image en ophalen uit een map

 

ik heb 3 foto's met (Rood.jpg, Zwart.jpg, Blauw.jpg) in een map die ik daar gaan uithalen 

 

alvast bedankt voor jullie hulp

 

mvg

 

PeElAnKa

Artikels (Afdeling 1).xlsm Artikels (Afdeling 2).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je verknocht bent aan je Algemene Catalogus een andere insteek.

 

Zoals gezegd kan je wel data uit een gesloten bestand halen dus wat als we de naam v/d afbeelding ipv de afbeelding zelf uit je Algemene Catalogus

 

zouden halen.

 

Ik heb in de Algemene Catalogus een extra kolom gebruikt (kolom C) met daarin de naam v/d afbeelding.

 

In het artikelbestand de formule in de NameManager ( CATALOGUS) aangepast naar de nieuwe situatie en dan de met opgehaalde naam uit het gesloten

 

bestand icm de methode van dotchiejack de afbeelding uit de Algemene map met ALLE afbeeldingen halen.

Algemene Catalogus.xlsx Artikels.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedeavond, bakerman,

 

in beide gevallen heb je een map met afbeeldingen nodig en is die algemene catalogus een beetje onnuttig geworden dat je die afbeeldingen zoals in mijn voorbeeld kan laden, 

ik weet dat het niet gaat, maar had graag gehad dat de fotos zoals in mijn eerste voorbeeld in een aparte excel zou komen zodat ik die excel zelf kan aanpassen met artikels van alle afdelingen maar soit, het heeft dan ook geen zin om verder te gaan zoeken, bijzonder jammer maar het is zo,

 

alvast bedankt, voor alle reacties,

 

mvg,

 

PeElAnKa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die Algemene Catalogus blijft toch bestaan. 😲

 

Je voegt enkel een kolom toe met de naam v/d afbeelding. Deze naam wordt dan door de formule in ALLE artikelbestanden uit de

 

gesloten Algemene Catalogus gehaald en dan gebruikt om de foto te laden in eender welk artikelbestand.

 

Maar blijkbaar is het onoverkomelijk voor jou om een centrale map te hebben met ALLE afbeeldingen van ALLE artikels uit ALLE afdelingen.

 

Ik heb je nu 2 oplossingen geboden dus gebruik ze naar eigen goeddunken, voor mij stopt het hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.