Ga naar inhoud

Afbeelding vast formaat afhankelijk van naam in ander tabblad


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Veel ideeën en veel vragen,☺️

Ik wil het volgende;

Ik heb in map E:\Excel een bestand staan.

En in map E:\Excel\Afbeeldingen heb ik afbeeldingen staan zoals een fiets, auto trein, vliegtuig enz. enz.

.     in tabblad 1 in b.v.b. cel C4 komt een woord te staan b.v.b. fiets, dan moet in tabblad 2 in b.v.b. cel B3 de afbeelding van een fiets komen te staan.

.     dan komt b.v.b. op tabblad 1 in cel C5 auto te staan en verschijnt in tabblad 2 in cel B5 de afbeelding van een auto.

en zo verder.

Belang is dat de afbeeldingen wel hetzelfde formaat aanhouden.

Wie weet hier de oplossing voor?

 

B.v.d.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dotchiejack,

Helaas heb ik nog geen voorbeeld ben er namelijk nog over aan het denken hoe ik dit aan moet pakken.

Mijn bedoeling is dat als ik op tabblad 1 gegevens invoer deze op tabbled 2 verschijnen met dan de bijbehorende foto.

Als fiets de afbeelding hiervan. Deze overzichten wil ik dan uitprinten.

Ik heb geen idee hoe ik dit precies duidelijk moet maken. De afbeeldingen hoeven niet constant in het bestand te staan, mag ook bij opstarten/inladen van de gegevens.

Het formaat moet gerelateerd zijn aan de grote van de bewuste cel.

Ik hoop dat het iets duidelijker is.

Misschien dat je voor ij een idee uit kunt werken dan kan ik daar mijn reactie op geven zodat het wat duidelijker wordt?☺️

 

Alvast bedankt,

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er nog geen reactie gekomen is een 1ste ideetje.

 

In C1:C10 komt de data die je wil afbeelden. H1 is het pad naar je afbeeldingen.

 

In de Tabel komen links de trefwoorden en rechts de namen v/d overeenstemmende afbeeldingen.

 

Hebben je afbeeldingen dezelfde naam als de trefwoorden heb je mits een kleine aanpassing aan de code de tabel niet nodig.

 

De afbeeldingen komen aangepast aan de celgrootte op Sheet2 te samen met het ingetypte trefwoord.

Cor-Assa.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2021 om 11:12, bakerman zei:

Aangezien er nog geen reactie gekomen is een 1ste ideetje.

 

In C1:C10 komt de data die je wil afbeelden. H1 is het pad naar je afbeeldingen.

 

In de Tabel komen links de trefwoorden en rechts de namen v/d overeenstemmende afbeeldingen.

 

Hebben je afbeeldingen dezelfde naam als de trefwoorden heb je mits een kleine aanpassing aan de code de tabel niet nodig.

 

De afbeeldingen komen aangepast aan de celgrootte op Sheet2 te samen met het ingetypte trefwoord.

Cor-Assa.xlsm 17 kB · 5 downloads

Helaas bij mij lukt het niet.

Ik heb in de map afbeeldingen 3 plaatjes geplaatst, genaamd auto.jpg, fiets.png en vliegtuig.jpg.

Deze namen heb ik ook in kolom I ingevoerd.

Ook als ik de namen in de gele kolom probeer werkt het niet?

 

Gr. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2021 om 17:54, bakerman zei:

Heb je in kolom H dezelfde namen ingebracht die je ook in C1:C10 inbrengt ?

 

Is het pad juist (met achteraan de Backslash) ?

Ik ga het vanmiddag allemaal nog eens controleren, zit nu op mijn werk.

Volgens mij had ik alles precies zo staan, heb namelijk het voorbeeld bestand gebruikt en precies volgens die instellingen gedaan.

Maar ik kan natuurlijk ook een foutje gemaakt hebben.😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'm net nog even getest en werkt nog steeds perfect.

 

Dus de trefwoorden staan in H-kolom, de namen v/d afbeeldingen in I-kolom, het pad (met laatste \ ) in H1.

 

Dan telkens je een trefwoord in C-kolom invult verschijnt de afbeelding op 2de werkblad.

 

Draai anders deze eens voordat je namen invult in kolom C


 

Sub tst()

Application.EnableEvents = True

End Sub

 

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt het bij mij niet goed.

Ik was inderdaad de laatste slash vergeten dus nu werkt het.

Maar als ik de teksten weghaal of in een andere volgorde zet veranderd er niets, de afbeeldingen blijven staan.

De afbeeldingen komen zelfs over elkaar te liggen.

 

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je 3de post vroeg je zelf om een voorbeeldbestand te posten omdat je zelf nog niets uitgewerkt had.

 

Ondertussen heb je dat nu maar kom je tegelijkertijd vertellen dat dit niet werkt en dat niet werkt terwijl je helemaal nog niet

 

uitgelegd hebt wat je nu werkelijk wil.

 

Dus misschien kan je ons nu verduidelijken wat je eigenlijk wil bereiken zodat we daar naar toe kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.