Ga naar inhoud

Afbeelding vast formaat afhankelijk van naam in ander tabblad


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste bakerman,

Niet boos worden en niet verkeerd begrijpen.

Jij bent met een voorbeeld gekomen waar ik misschien iets inziet.

Alleen het probleem is dat als ik de onderwerpen op een andere volgorde zet dat de afbeeldingen niet mee veranderen.

En dan zelfs de afbeeldingen over de oude heen komen te liggen.

Dat is alles wat ik aan gaf.

Het geen dat ik wilde heb ik in het begin al aangegeven alleen had ik nog geen idee hoe dat te presenteren.

Ik heb een lijst met allemaal artikelen en als ik er dan een aantal van selecteer moeten de afbeeldingen verschijnen.

Zoiets als jij gemaakt heb.

Maar als ik iedere keer het programma opnieuw op moet starten om met een lege afbeeldingen pagina te beginnen is dat nog niet de beste oplossing.

 

Toch alvast bedankt voor het mee denken en je voorzet.

Hier kan ik mogelijk op verder bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cor-Assa,

 

Ben helemaal niet boos, gewoon kort van stof. :)

 

Heb het ontwerp lichtjes gewijzigd. De afbeeldingen komen nu op blad2 op dezelfde rij als waar je de namen invult op het 1ste blad.

 

Als je nu een naam verwijderd op Blad1 wordt op dezelfde rij in Blad2 de afbeelding en naam verwijderd.

 

2 beprekingen: 1) GEEN duplicaten in de C-kolom op Blad1

 

                        2) Namen moeten 1 per 1 verwijderd worden.

 

Als je dus 2 namen onderling wil wisselen moet je eerst beide namen verwijderen alvorens je ze terug invoert op de juiste plaats.

 

Komen we nu al dichterbij ?

Cor-Assa_II.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bakerman,

Sorry voor de late reactie, was hier en vooral op het werk nogal hectisch.

Ik kwam met jouw 2e optie een stuk verder.

Bij de 1e poging verdwenen de afbeeldingen netjes.

Maar helaas ging het bij de 2e poging fout.

Toen ik de afbeeldingen van plaats wilde wisselen kwamen er weer teksten door de afbeeldingen en 1 bleef staan.

Ik heb daarna wat aanpassingen in het 1e tabblad gemaakt met de opties die ik bij voorkeur onder de afbeeldingen wil hebben. Ik zal ook proberen de afbeeldingen mee te sturen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

 

P.s. is het ook mogelijk dat excel uit een bepaalde map (bij mij Afbeeldingen) automatisch inleest en in een bepaalde kolom invult? Gaat hier namelijk om een paar 100 afbeeldingen.

Bamboe - bumbu Opor White Curry.jpg

Bamboe - bumbu Semur.jpg

Rijst Pandan - Jasmine Rice - 20kg.jpg

Bamboe - bumbu  Kare.jpg

Cor-Assa_II - Mijn vervolg.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cor-Assa,

 

Je hebt je Item lijst een regel naar beneden verplaatst, wat uiteraard niet goed is voor de werking van de code.

 

In kolom H heb je 3x dezelfde naam (Bamboe) voor 3 verschillende afbeeldingen. Dit kan NIET. Elke afbeelding moet een unieke naam krijgen.

 

In het voorbeeldbestand heb ik aangegeven hoe het zou kunnen. Ik heb er ook een code bijgevoegd die alle afbeeldingnamen uit de dir haalt.

 

Wijzig het pad naar de dir (met backslash op het eind) en klik op de knop. Alle namen komen in kolom I.

 

Sub test1()
    Path = Sheet1.Range("H1")
            ' // Create an array of files in the folder by extension
    With CreateObject("Shell.Application")
        Set Files = .Namespace(Path).Items
        Files.Filter 64, "*.jp*"
    End With
    j = 2
    For Each file In Files
        j = j + 1
        Cells(j, 9) = file.Name
    Next
End Sub

 

Cor-Assa_II - Mijn vervolg.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.