Ga naar inhoud

Activatie office 2013


Stefan77

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een licentie van office 2013 die op 5 PC's mag geinstalleerd worden.

Echter ik heb een  aantal keer een harde schrijf van pc verwisseld (naar een snellere PC) en telkens vroeg men mij office opnieuw te activeren

oude PC's staan hier buiten gebruik
Nu heb ik dit opnieuw gedaan 'activatie via internet) en krijg de foutmelding dat het aantal PC's waarop de licentie mag staan overschreden is en deze dus niet meer geactiveerd kan worden.

Er wordt mij geadviseerd voor telefonische activering te kiezen.

als ik dit kies krijg ik de melding dat er geen telefonische bijstand meer mogelijk is voor mijn regio (belgie)

is er een mogelijkheid om alle of selectief licenties te verwijderen en dat ik dan alle of de correcte exemplaren kan activeren of hoe kan ik hier toch onderuit komen?
voor alle duidelijkheid: ik wil me houden aan de 5 toestellen waar office op mag geinstalleerd worden maar er zitten volgens mij oude pc's tussen die niet meer gebruikt worden die ik wil veranderen met de gebruikte toestellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat aan deze situatie niet veel kan gedaan worden.

Je 5 licenties werden immers gekoppeld aan 5 pc's via hun SID (Security Identifier), gebaseerd op oa. het MAC adres van die pc's.

Eens je de schijven verwisselt naar een andere (snellere) pc zien de servers van Windows dat Office geïnstalleerd werd op meer dan 5 pc's (met uiteraard andere SID's) en wordt daarop de licentie op de extra pc als ongeldig beschouwd.

Je schijf op de originele pc's vervangen geeft geen enkel probleem (bv. je harde schijf vervangen door een SSD) - maar je licentie "overplanten" naar een 6e pc, dus met een ander moederbord, kan helaas niet - toch niet bij mijn weten.

Mogelijks krijg je nog meer antwoorden van de experten terzake op dit forum.

      

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.