Ga naar inhoud

Verbinding wordt constant onderbroken


fierensM

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb al heel lang problemen met mijn internet verbinding.

Het gebeurt da de verbinding plots onderbroken wordt, het lampje "XDSL" en vervolgens "Online" gaan dan uit. De modem hestelt de verbinding vanzelf maar geen 5 minuten later valt het internet weer uit. Er zijn dagen dat ik uren kan surfen zonder enige onderbreking maar er zijn ook dagen dat verbinding onderbroken wordt net nadat ze weer herstelt is, constant dus.

Soms wordt ik er echt gek van, het is uiterst irritant en zeker bij applicaties waar je een constante verbinding voor nodig hebt (vb. windows live messenger)

Ik heb geen flauw idee wat er mis zou kunnen zijn.

Herkent iemand dit probleem, of weet iemand wat er aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke moden (of modem/router combinatie) heb je? Merk en model/type graag.

Welke provider heb je?

Heb je gewoon ADSL of ADSL2 of ADSL2+?

Wat zijn je lijnwaarden? Vooral de SNR (of noise margin) en de Attenuation (lijndemping of verzwakking) zijn van belang. Deze waarden kan je normaal vinden in je modeminstellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke moden (of modem/router combinatie) heb je? Merk en model/type graag.

Welke provider heb je?

Heb je gewoon ADSL of ADSL2 of ADSL2+?

Wat zijn je lijnwaarden? Vooral de SNR (of noise margin) en de Attenuation (lijndemping of verzwakking) zijn van belang. Deze waarden kan je normaal vinden in je modeminstellingen.

Modem/router: Philips ADSL Modem Multiservices PSTN Voice

Model: SNV6520/018

Provider: Belgacom

type: Belgacom ADSL Skynet Go

Lijnwaarden: ken ze niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het uiteindelijk toch gevonden, niet bij advanced settings maar bij ADSL settings.

Dit is wat ik vond:

Noise Margin (upstream): 25 dB

Noise Margin (downstream): 23 dB

Attenuation (upstream): 23 dB

Attenuation (donwstream): 25 dB

En dit toen de verbinding weer eens onderbroken was:

Noise Margin (upstream): 26 dB

Noise Margin (downstream): 2147483643 dB

Attenuation(upstream): 23 dB

Attenuation (donwstream): 25 dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waarden zijn eigenlijk heel goed.

Noise margin moet minimum 6 db zijn voor een stabiele verbinding en daar zit je ruim boven.

Die attenuation van 23 en 25 betekent dat je op ongeveer 2 km van de centrale zit.

Als je met zulke waarden constant onderbrekingen hebt, kan je best eerst je eigen bekabeling en draadloze instellingen grondig nakijken op eventuele fouten (kabels testen of vervangen, kanaal voor draadloos veranderen) en als dat niet help kan je een ticket openen bij je provider om de lijn na te zien.

Welke snelheid krijg je van je provider? Welke provider heb je?

Doe eens een snelheidstest met speedtest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.