Ga naar inhoud

Apparaten op de wifi


Have0

Aanbevolen berichten

Beste lezer/lezeres,

Ik heb een app op.mijn telefoon geïnstalleerd om te kijken welke apparaten op onze Wi-Fi zijn aangesloten. Natuurlijk kan ik het wachtwoord veranderen. Maar hoe kan ik anders zien welke apparaten dit zijn ? Heeft u een betere methode ? Alvsst hartelijk dank voor uw tijd/advies.

Screenshot_20210310-212506_Fing.jpg

Screenshot_20210310-212453_Fing.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschik je over die Samsung blu-ray speler? Moet daarom niet online zijn, meestal is de stand-by positie voldoende om hem in je netwerk te vinden.

 

Ik heb ook even de 2 "generic" MAC-adressen nagegaan, deze zijn "randomized" en niet officieel toegewezen aan een vendor of apparaat, zie .Search info: rand MAC | MAC Address Lookup (maclookup.app) 

 

De 2 Comtrend apparaten zijn telecom toestellen; bezit je nog andere routers/switches/extenders/access points binnen je netwerk?

 

Als je echt niet weet wat de "generic" apparaten zijn (bv. zonnepanelen, jouw wagen enz) kan je eens proberen de bijhorende IP-adressen te blokkeren in je router (als die deze mogelijkheid biedt tenminste).

 

En als je een "moeilijk" paswoord gebruikt voor je WiFi zou ik het niet meteen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.