Ga naar inhoud

Problemen met Windows update


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb Windows 10 versie 20H2 build 19042.630. Sinds februari zit ik in een update loop:
Ik werk twee dagen op de laptop. Windows installeert een update in de achtergrond. Vraagt om te herstarten en de updates te installeren.
Herstart, installeert wat tot er plots op komt: Kan updates niet installeren..updates verwijderen.. En dan herstart hij weer.

Het is enorm irritant.

 

Wat heb ik al geprobeerd?

Windows troubleshooter
Windows update x aantal keren zelf naar updates laten zoeken
De windows10.0-kb4601319-x64_fa56d86b14e97133976a808e521f891ee180e101 update handmatig gedownload en geïnstalleerd
Programma's verwijderd totdat er 30GB vrij is op de C-schijf
Virusscanners uitgeschakeld

Windows opgestart in safe mode (maar die wil de handmatige update niet installeren in safe mode
In het blauwe scherm van de safe mode geprobeerd om de laatste update te verwijderen. Krijg een fout: Kan laatste update niet verwijderen.

 

Laatste foutcode bij het "naar updates zoeken": Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x80070003)

 

Ik ben ten einde raad..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reinhout,

 

er zijn voor zover ik zie twee opties:

a. er zijn een aantal zaken die je nog kan uitproberen (en die kan ik je voorstellen) - het kan dat we direct de oorzaak kunnen weghalen, maar het

   kan ook dat we een aantal dingen moeten uitproberen vooraleer we er in gaan lukken. Vertaald: dit kan zowel snèl als langzaam (in tijd) gaan

b. een optie die normaal zeker zal lukken: je doet een herinstallatie van je windows mèt behoud van instellingen en programma's. Dit duurt langer

    dan die middeltjes afzonderlijk ( afhankelijk van je systeem heeft je computer er anderhalf à twee uur werk mee) - maar nà dat herstel

    heb je 90% kans dat je 'er van af bent'  (mijn ondervinding is, dat het 100% is, maar ik ben àlles nog niet tegengekomen dus ik houd 10%

    van niet lukken maar achter de hand)

 

Waarvoor opteer je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.