Ga naar inhoud

Schermkwaliteit van laptop is slecht?


Insubordinatie

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

 

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe laptop gekocht voor mijn werk. Hij is op dit moment ongeveer 3 maanden oud. 
Voor mijn werk moet ik redelijjk veel video's bekijken en beoordelen van klanten. 

 

Ik heb gemerkt dat mijn laptopscherm totaal niet scherp is wanneer ik donkere video's afspeel. De video is zeer gepixeld. Het lijkt alsof mijn laptopscherm niet genoeg kleur kan geven. Als ik mijn laptop aan een tweede scherm hang is dit geen probleem op het tweede scherm. Hieronder een GIF van het voorbeeld:

https://i.gyazo.com/a0bf65f4e3923cd0072ca3122f8fe8df.mp4

Ik heb al eens geprobeerd mijn driver van mijn beeldschermadapter te updaten, maar zonder succes. 

 

Laptop specificaties: 
MSI Creator 15 A10SF-299BE i7-10875H
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-10875H CPU @ 2.30GHz 2.30 GHz
RAM: 32 GB

Beeldschermadampter: Intel (R) UHD graphics

 

Bedankt voor de kennis alvast!

aangepast door Insubordinatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Insubordinatie,

 

moeilijk om je probleem te beoordelen van op een totaal ander systeem.

Wat ik je wel kan zeggen is dat je voorbeeld MP4 hier op een scherm met resolutie 1920 x 1200 (een iets verhoogd model dan standaard 1920 x 1080)

perfect mooi beeld geeft, maar geeft dit wel weer in een klein scherm. Maar zowel de kleuren als de helderheid lijken me prima, zeker in het laatste beeld, waar ik de sneeuwvlokjes bijna apart zie 😏

 

Probeer eens te spelen met de Resolutie van je scherm. Mogelijk staat dit te hoog ingesteld (UHD) maar verkleind hij naar volledig scherm en verliest hij daarbij aan scherpte.

 

Zeer moeilijk om hierbij behulpzaam te zijn, sorry...

 

Groeten,

 

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.