Ga naar inhoud

fotoalbum maken


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het digitaliseren van alle foto's van onze kinderen. De oudste is nu 55 en het leek me praktisch om de foto's niet meer in een gewoon fotoalbum te bewaren maar digitaal. Vooral ook omdat beide kinderen natuurlijk zo'n album willen hebben. Ik heb al veel negatieven gescand maar zijn ook albums met gewone foto's zonder negatieven. Eigenlijk alles door elkaar. Ik kan alles scannen. Maar ik wil geen online fotoalbum. Ik wil juist voorkomen dat er weer kasten vol met albums komen. Ik heb het nu in Word gedaan. Dat kan natuurlijk ook. Maar als ik een probleem heb, ben ik vast niet de enige. Misschien is er iemand die offline fotoalbums kan maken. Ik wil voorkomen dat de kinderen alle albums door moeten bladeren en dan moeten kiezen wat ze weg willen gooien en wat niet als we er niet meer zijn. We zijn niet meer zo jong. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerda,

Begrijp ik je goed: je wil al je foto's op 'computer' / 'laptop' in plaats van de 'ontwikkelde' of afgedrukte foto's?

Je kan dus je foto's scannen (en hebt het al voor een deel gedaan), maar dan komt het: je hebt het in Word gedaan.

Ik veronderstel dat je de foto's in een wordpagina ingevoerd hebt en als je ze wil zien moet je dus Word open gaan doen?

 

In dat geval zou het beter zijn het nièt in Word te doen TENZIJ je bij die foto's nog allerlei tekst (per foto) wil gaan meegeven.

Is het dit laatste wat je wil misschien?

Of wil je dus gewoon een 'verzameling foto's op computer/laptop' - zonder tekst bij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de negatieven en foto's gescand, een pagina in photoshop gemaakt en via Photoshop Elements iets van tekst toegevoegd. (In photoshop 6.0 lukte het me niet om tekst toe te voegen). Daarna heb ik de pagina's in Word gezet. Maar eigenlijk waren de pagina's al in Photoshop klaar. Maar misschien moet ik nog kijken of het word-bestand te openen is in Libre Office. Ik wil dus eigenlijk de albums met de tekst, meestal alleen een datum, digitaal maken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik geen van de programma's waarvan je praat. En wat mij betreft, werk je natuurlijk zo verder,

maar 'k zet er gewoon even een alternatief naast (*)

 

Wat ik in dat geval zou doen: foto's scannen (grote resolutie) naar jpg en dan de bestandsdatum in de bestandsnaam zetten

(voor een reeks foto's kan dit in één knip met een 'renamer' )

Dit gaat veel sneller gaan dan de methode die je nu gebruikt.

Maar nogmaals: het is jouw keuze die telt natuurlijk.

 

 

(*) want met jouw manier van werken moeten je twee kinderen natuurlijk dat programma òòk hebben als ze de foto's willen zien.

Nu, met Word zal dit normaal geen probleem zijn, maar foto's-op-zich (jpg-bestanden bedoel ik dus) zijn natuurlijk altijd door iedereen te bekijken,

zonder verder programma - enfin, als ze Windows 10 hebben natuurlijk)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.