Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen startbalk en pictogrammen op bureaublad


Drienn_

Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Oké nu iets heel gek, ik heb een paar keer op explorer.exe (via taakbeheer, nieuwe taak) geklikt om het te openen en nu blijft het wel staan in mijn processen maar ik zie nogaltijd geen taakbalk of pictogrammen..

Groetjes, Dorien

Dat was dus de volgende tip die ik eens wou geven :-)

Het kan ook zijn dat er iets in je register is gewijzigd. Aangezien je het niet kan openen via Start-Uitvoeren in jou geval, moet je het gaan zoeken in de map Windows. Zoek daar eens naar het bestand Regedit.exe .

Als je het hebt gevonden, ga dan eens naar deze sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Kan je daar eens kijken of er de waarde Shell of de waarde explorer.exe staat. Als er shell staat, zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn.(dit moet namelijk explorer.exe worden)

Iets wijzigen in je register is niet zonder gevaar, dus best eerst een back-up van maken

Een andere oorzaak misschien: je virusscanner. Welke gebruik je? Ik heb eens hetzelfde voor gehad en dat kon opgelost worden door Norton te verwijderen.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus de volgende tip die ik eens wou geven :-)

Het kan ook zijn dat er iets in je register is gewijzigd. Aangezien je het niet kan openen via Start-Uitvoeren in jou geval, moet je het gaan zoeken in de map Windows. Zoek daar eens naar het bestand Regedit.exe .

Als je het hebt gevonden, ga dan eens naar deze sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Kan je daar eens kijken of er de waarde Shell of de waarde explorer.exe staat. Als er shell staat, zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn.(dit moet namelijk explorer.exe worden)

Iets wijzigen in je register is niet zonder gevaar, dus best eerst een back-up van maken

Een andere oorzaak misschien: je virusscanner. Welke gebruik je? Ik heb eens hetzelfde voor gehad en dat kon opgelost worden door Norton te verwijderen.

Jürgen

Ja daar staat explorer.exe dus daar kan het al niet aan liggen..

Ik weet het niet meer welke erin staan want ik heb deze computer al een lange tijd niet meer gebruikt omdat er zoveel mankementen aan zijn :s

Zou ik het via program files kunnen zien?

Groetjes, Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar staat explorer.exe dus daar kan het al niet aan liggen..

Ik weet het niet meer welke erin staan want ik heb deze computer al een lange tijd niet meer gebruikt omdat er zoveel mankementen aan zijn :s

Zou ik het via program files kunnen zien?

Groetjes, Dorien

Ja. Onder onder de namen Norton, AVG, Mcaffee, ... afhankelijk van dewelke je gebruikt.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zijn beide ook actief, want je kan best nooit twee virusscanners tegelijk installeren.

Jürgen

Ik heb geen idee om eerlijk te zijn.. Avg zie ik toch nergens in mijn processen staan, Antivir weet ik niet, daar ken ik geen procesnamen van :)

Ik heb echt geen idee aan wat het zou kunnen liggen maar ik heb wel het gevoel dat dit niet zomaar opgelost gaat raken :s

Ik weet ook dat ik mij niet kan aanmelden op msn, wat ik ook probeer.. Wel via webmessenger :) Nu ik weet niet of dit iets zou helpen maar je weet maar nooit..

Groetjes, Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er nergens geen proces met de naam Antivir, of afkorting hiervan?

Best eens kijken bij Software, als het lukt. Al eens geprobeerd om via de toetsen Windows + C in het configuratiescherm te geraken?

Jürgen

Neen, nergens.. En er gebeurt niets als ik die combinatie druk..

Groetjes, Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.