Ga naar inhoud

Bestanden een kleur geven


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb ooit een programmatje gehad waar ik al de Office documenten een verschillende kleur kon geven.

VB; word : rood, exel ; groen enz..

Ik vond dat handig maar ik kan dit nergens niet vinden en ben ook de naam kwijt.

Weet iemand of kent iemand dit programmatje

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k had een paar dagen geleden je vraag gelezen en kwam gisteren op een ander forum tegen dat Q-dir de bestanden zou kunnen 'kleuren' volgens hun extensie.

(stond er zo uitdrukkelijk in) en dus dacht ik: even melden.

Zelf ken ik Q-dir dus net, maar die poster schreef dat het er mee kon.

 

En hier staat het ook , met een plaatje er bij... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier gaan we (ik licht toe, jij probeert of het lukt)

 

Vooraf: in het voorbeeld staat al een keuze om de mp3-bestanden te wijzigen.

Ik weet niet of je die extensie er zelf kan gaan invullen ofwel of je éérst op een mp3-bestand moet gaan klikken vooraleer je naar

het volgende hieronder kan gaan. (Zelf even uitproberen: klik vb een mp3 aan en voer dan hieronder 1,2,... uit)

  1. Open de Extra-tab (bovenaan denk ik) en kies daar More Options (meer opties)
  2. Dan krijg je een venster zoals in het plaatje (dat met die cijfers 1-4 er bij.
  3. Klik daar op de tab Colors (zie nr 1) en dan op het +-teken (nr 2)
  4. ofwel staat nu in 3 al mp3 (omdat je die eerst aanklikte voor je begon) ofwel niet. Indien niet, kan je die daar gaan invullen.
  5. Dan klik je op de kleurenkiezer (nr 4 - linkerpijltje) Ik vermoed dat je nu een venster krijgt met allemaal kleuren..
  6. Je klikt op de kleur die je wenst en dan komt (allemaal vermoed ik) in 4 (re pijl) een kleurencode te staan.

Mogelijk moet je onderaan het vakje Use color filter ook aanvinken.

Probeer het gewoon allemaal even uit? 'k ben benieuwd.

 

O ja: kleuren hebben in 'computertaal' allemaal van die geheimzinnige tekens/namen. Het lijkt dus abracadabra,

Je vindt die allemaal hier terug:  https://asz00552.home.xs4all.nl/kleurencodes.htm

Het kan dus gerust zijn, dat je op die site een bepaalde kleurcode kopieert en ze gewoon in 4 rechterpijl kunt plakken.

Even uitproberen dus.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. de kleuren veranderen inderdaad, maar ik bedoelde dat het icoontje van een exel bestand kon van kleur veranderen

Dus als ik een map heb waar BV. 10 verschillende exel icoontjes instaan , dat ik die elk een ander kleur kan geven, zoals je een map van kleur kunt doen veranderen

Zo elk exel  icoontje een ander kleur heeft

Ik heb ooit het programmatje gehad, kon ook de icoontjes van een PDF file van kleur veranderen

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.