Ga naar inhoud

Controle videokaart 2e beeldscherm


Have0

Aanbevolen berichten

Ik ben terug van de partij. Sorry voor het lange wachten.

Je had per vergissing de foto van de achterkant van je pc 2x geplaatst. Daarom heb ik je laatste post verwijderd.

Ik ga even de tijd nemen om de draad terug op te pikken en dan kom ik hier spoedig terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze HP pc dateert van uit het Windows XP tijdperk. HP is na Windows 7 gestopt met het bijwerken van compatibele drivers. Gelukkig heeft Microsoft je nog behoorlijk van drivers voorzien. Enkel de seriële poort mist een werkende driver maar dat is eigenlijk geen probleem. Seriële poorten dateren van uit het stenen tijdperk.

Omdat je AMD Radeon videokaart over twee uitgangen (HDMI en DVI) beschikt verbaast het me dat je nog een tweede zeer oude videokaart wil gebruiken voor een tweede monitor. Op de foto zie ik dat je één scherm aan de hand van een VGA naar DVI adapter gekoppeld hebt en dat op dezelfde videokaart de HDMI poort ongebruikt is.

Ik stel dan ook voor om die tweede videokaart met enkel een VGA poort te verwijderen en je tweede monitor aan de hand van een VGA naar HDMI adapter (zie onderstaande afbeelding) aan de nog vrije HDMI poort van je AMD Radeon te koppelen. De afgebeelde adapter kost slechts 5 euro. Ik begrijp dat dit wel veel geld is in verhouding tot de waarde van je computer maar je zult keuzes moeten maken hé

 

 

HDMI naar VGA Adapter - Zwart

 

Ik stel ook vast (Speccy) dat je Windows helemaal niet up to date is. Ik vermoed dat er een probleem is met Windows update. Heb je dat al eens nagekeken in "Bijwerken en beveiliging / Windows update" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had een kabel van beeldscherm er maar afgehaald omdat ik met 2 schermen moet werken. Ik heb uw advies opgevolgd zo'n ding gekocht. Bedankt voor uw hulp. PC is oud nu 2 beeldschermen op laptop aangesloten waardoor ik er 3 heb. Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.