Ga naar inhoud

Dell XPS 13 vervangen


Aanbevolen berichten

Hi!

 

Ik had een Dell XPS 13 9360 van m'n werk overgekocht. Hij heeft het vandaag uit het niets opgegeven en volgens Dell z'n support kan enkel een nieuw moederbord soelaas bieden. Na wat opzoekwerk zijn er veel mensen met hetzelfde probleem, bijna allemaal toevallig buiten de garantie..

 

Voor de geïnteresseerden in m'n verhaal: https://www.dell.com/community/XPS/XPS-13-9360-motherboard-fault/td-p/6129258

 

Enfin, genoeg gezeverd. De reparatie van die laptop zou minstens €400 kosten, dan koop ik liever een nieuwe.

 

Waarvoor heb je een laptop nodig? 

Web development, lichte gaming (mogen integrated graphics zijn). Hoogstwaarschijnlijk gaan we inde hogeschool volgend jaar (KDG - Toegepaste Informatica) met arduino's werken, dus sowieso nog een normale USB poort. 

 

Wat is mijn budget? 

Goh, zo weinig mogelijk liefst natuurlijk. Uiterlijk niet meer dan €1600, maar liefst blijf ik daar ver onder. Wil niet heel m'n spaarboek leeghalen door een frats van Dell..

 

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? 

Viel te verwachten: Geen Dell aub. Die komt hier niet meer binnen. Genoeg gehad met die brol. 

 

Heb ik al die nieuwe functies nodig? - 

Thunderbolt 3.1 zou handig zijn zodat hij overweg kan met de docking stations op kantoor van mijn studentenjob. Een batterij die lang meegaat (toch zeker een uur of 6 aan webbrowsing) is ook een must. De hogeschool vraagt minstens 16GB RAM in je laptop te steken. 

 

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 

 

Ik vond 13 inch wel handig om mee te nemen, maar het mag groter. Mijn boekentas kan tot 15 inch gaan. Liefst een laptop met touchscreen, is super handig.

 

Heb ik nog overige specifieke wensen? Ja! De Dell XPS 13 9369 heeft zo'n mooie zwarte kleur en print erop zitten onder het toetsenbord. Liefst behoud ik ongeveer die stijl of kleur, ben er echt fan van. 🤩

 

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? 

België it is! Geen voorkeur. 

 

Alvast bedankt voor de suggesties! Is ook niet voor direct, hangt er wat vanaf hoe mijn budget evolueert. :)

 

p.s. Als mijn oude laptop misschien nog herstelbaar is aan minder dan €100 euro, stuur gerust een on, dan open ok daar een apart topic voor. Hoop doet leven 😄

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ingeschreven student krijg je bij Lenovo online een behoorlijke korting.

Mijn zoon (student Burg. IR - laatste jaar) kocht een maand of 3 geleden een Lenovo Legion 5 - 17 inch ...

Online bij hen goedkoper dan bij Bol en andere onlines, wegens de studentenkorting !

Uitgelezen specs voor de prijs en een prachtige build ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Digicafee zei:

Als ingeschreven student krijg je bij Lenovo online een behoorlijke korting.

Mijn zoon (student Burg. IR - laatste jaar) kocht een maand of 3 geleden een Lenovo Legion 5 - 17 inch ...

Online bij hen goedkoper dan bij Bol en andere onlines, wegens de studentenkorting !

Uitgelezen specs voor de prijs en een prachtige build ...

Dat is goed om te weten! Ik kan niet aanmelden helaas..

image.png.08b9df486bd691d39df645e8925bb913.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het geprobeerd, maar tot hiertoe geen succes. Heb hen een mailtje verzonden. Wel bedankt voor de tip! Ik heb al 10% korting kunnen regelen via hun nieuwsbrief, wie weet nog meer door de student discount. :D 

 

Ik ga denk ik voor de Lenovo Flex 5, Ryzen 7 variant met 16GB en 512 GB SSD gaan, touchscreen en al, en dat voor €850. :o Daar nog eens wat korting bovenop... :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel wachten tot je kan aanloggen in de studentenwinkel want niet alle modellen zijn daar beschikbaar.

Zo zie ik wel een Lenovo Flex, maar dat is een Chromebook - de Windows versie staat er niet tussen.

 

De gebruikelijke korting die ik op dit moment zie voor studenten is 20 % op de catalogusprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Digicafee zei:

Je moet wel wachten tot je kan aanloggen in de studentenwinkel want niet alle modellen zijn daar beschikbaar.

Zo zie ik wel een Lenovo Flex, maar dat is een Chromebook - de Windows versie staat er niet tussen.

 

De gebruikelijke korting die ik op dit moment zie voor studenten is 20 % op de catalogusprijs.

Wat bedoel je precies met "wachtentot je kan aanloggen"? De Windows versie staat er nu niet tussen? Dan ga ik voor de 10% van de nieuwsbrief gaan en niet wachten op het antwoord van de klantenservice waarom ze het e-mailadres niet aannemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent wel snel om 20 % korting te laten liggen...

Als je werkelijk student bent en dat kunt bewijzen (géén scholier hé, student = Hogeschool of Univ) dan loont het toch de moeite.   Support zal je mailadres dan wel toegang verlenen.

 

Dat we Flex 5 er niet tussen staat is toch niet onoverkomelijk ? Lenovo heeft zoveel knappe configuraties dat je zeker je gading vindt, ook de rest.

De configuraties die ze aanbieden aan studentenvoorwaarden zijn uitgekozen voor studie én gaming en erg behoorlijk - ik denk dat die Flex serie als een 'onvoldoende' wordt gestempeld tenzij voor notities nemen in de les, vandaar de chrome versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Digicafee zei:

Je bent wel snel om 20 % korting te laten liggen...

Als je werkelijk student bent en dat kunt bewijzen (géén scholier hé, student = Hogeschool of Univ) dan loont het toch de moeite.   Support zal je mailadres dan wel toegang verlenen.

 

Dat we Flex 5 er niet tussen staat is toch niet onoverkomelijk ? Lenovo heeft zoveel knappe configuraties dat je zeker je gading vindt, ook de rest.

De configuraties die ze aanbieden aan studentenvoorwaarden zijn uitgekozen voor studie én gaming en erg behoorlijk - ik denk dat die Flex serie als een 'onvoldoende' wordt gestempeld tenzij voor notities nemen in de les, vandaar de chrome versie.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb gisteren ook met Lenovo gebeld, de Flex 5 heeft precies de mogelijkheden en prijs die ik zocht. Een andere optie zou de Yoga lineup zijn maar die zijn een stuk duurder. Toch bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.