Ga naar inhoud

[OPGELOST] CD/DVD Brander is spoorloos


Lainke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vorige week werkt de cd-brander van m'n laptop niet meer.:bawling:

Ik heb enkel nog het icoontje op m'n bureaublad

In Windows verkenner vind ik hem niet meer terug:pcguru:

Als ik eigenschappen aanklik op het cd-stationicoontje krijg ik de melding

De naam "E:\" die in het doelvak is opgegeven, is ongeldig. Contoleer of de bestandnaam en het pad juist zijn.

Ter info:

- Windows Vista

- Onlangs Internet Explorer 8 geïnstalleerd

- Heb onlangs Register opruimen in Norton 360 geactiveerd

Kan ik ergens in m'n laptop iets terugvinden, al was het maar merk en type van cd-station? Dan kan ik al proberen om een driver te vinden en te installeren...

Ik wil hem eventueel naar een hersteller brengen om alles terug in orde te zetten maar kan m'n laptop momenteel moeilijk missen :s

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Start eerst en vooral even apparaatbeheer op. Dit kan je doen door met je rechtermuisknop op Mijn computer te klikken => eigenschappen.

Links bovenaan heb je dan Apparaatbeheer staan.

Kijk nu in het geopende kader onder DVD/CD rom of er vraagtekens bij staan.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Robke,

Ik was daar al eens gaan kijken en zie daar niets staan dat op CD/DVD lijkt.

Ik heb in bijlage een foto van de apparatenlijst. Het lukte me niet om in dat scherm een printscreen te maken.

Hopelijk is de afbeelding duidelijk genoeg?

Is het mogelijk dat het programma dat m'n CD-drive beheerd helemaal van m'n computer is verdwenen?

post-7310-1417703815,6993_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschinlijk is de verbinding tussen de cd-drive en het moederbord verbroken. Controleer of laat controleren of de alle kabels van de cd-drive nog goed vast zitten. Eventueel een andere kabel gebruiken.

Het is niet dat ik zoveel kennis van computers heb dus zal ik hem toch maar even naar een hersteller brengen en hopelijk kan ik snel terug aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschinlijk is de verbinding tussen de cd-drive en het moederbord verbroken. Controleer of laat controleren of de alle kabels van de cd-drive nog goed vast zitten. Eventueel een andere kabel gebruiken.

:idea: Vooraleer de moed op te geven ben ik even op het net gaan zoeken en heb het volgende gevonden en toegepast...

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.

Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Het wonder is geschied en het ding werkt opnieuw :-)

Maar heeft iemand een idee naar de oorzaak van mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.