Ga naar inhoud

Kopiëren video bestanden van camera


ictknechter

Aanbevolen berichten

Dag beste forum leden

 

Ik probeer de video's die met een oude video camera gemaakt zijn te kopiëren naar een USB. De camera zet dit op rare schijfjes die hard op een cd lijken.  In de verkenner zie ik deze bestanden niet terug. Je zou zeggen er staat niks op maar als je het schijfje terug in de camera steek en op play klikt lukt het wel.

 

Vriendelijke groeten ictknechter 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schijfje is een dubbelzijdige (her)beschrijfbare mini-DVD (8 cm).


Als je een zelfgebrande DVD wil gebruiken op een ander toestel dan datgene waarop hij gemaakt is, dient hij eerst gefinaliseerd of (af)gesloten te worden. Dat moet gebeuren op het toestel waarmee hij gebrand werd.
Je zal dus in de handleiding van de camera moeten kijken hoe je daarop een DVD kan afsluiten.
Vermits het gaat om een dubbelzijdig schijfje, vermoed ik dat je beide kanten zal moeten sluiten (als er op beide kanten video's staan), ook dat zou je in de handleiding moeten terugvinden.


Eenmaal een DVD gefinaliseerd werd, kan er verder niets meer bij opgenomen worden, maar ik denk niet dat dat jouw bedoeling is ? Windows zal bij de eigenschappen van die DVD dan als vrije ruimte 0 aangeven.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag vooraf : kan je op je PC wel nog andere, gewone DVD's afspelen ? (Ik vraag dit omdat op mijn PC sinds een of andere Windows update mijn DVD-writer geen DVD's meer leest).

 

4 uren geleden, ictknechter zei:

Is het mogelijk om te formatteren  en opnieuw te filmen?

Dat is mogelijk, maar uiteraard ben je dan de oorspronkelijke video's kwijt.

En ook dat formatteren doe je best in de camera zelf.

Aangezien je de bestanden niet terugvindt in de verkenner, lijkt het erop dat Windows het formaat niet herkent, je kan ze dan blijkbaar enkel afspelen op de camera (of de camera aansluiten op een TV-toestel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dit op een pc met ubuntu omdat ik met windows problemen heb gehad met eigenlijk alles van dvd's en cd's. 

Als ik de dvd's finalize en ik het in de pc steek kom ik op vob files uit. Ik converteer die met VLC mediaplayer en zet het op een USB. Maar de video kwaliteit is zeer slecht en het geluid start later als de video weten jullie aan wat dit kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC kan .vob-bestanden afspelen.

 

Heb je geprobeerd zo'n .vob-file te bekijken met VLC vooraleer te converteren ? (In VLC: Media -> bestand openen -> (bladeren naar bestand) -> openen)
Is de videokwaliteit dan goed en lopen beeld en geluid dan wel synchroon ?

 

Welk output-formaat kies je bij het converteren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als test een kort .vob-bestand met VLC geconverteerd naar .mp4 (Video - H.264 + MP3).


Bij het afspelen is er geen merkbaar verschil in beeldkwaliteit. Maar Windows Media Player en de app Movies & TV spelen geen geluid af. Waarschijnlijk ontbreekt in Windows 10 de gepaste audio-codec. Misschien gaat het onder Ubuntu beter?


Bij afspelen met VLC loopt het geluid en beeld synchroon.

 

Ik vrees dat ik je dus niet verder kan helpen met dit probleem. Sorry. Misschien komt er nog iemand anders langs die wel een oplossing heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.