Ga naar inhoud

Variabele leeg maken


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Weet iemand een snelle manier om in 1 keer alle integer en string variabele leeg te maken?

Met googlen kan ik niets vinden en op dit fora helaas ook niet.

Ik heb een variabelen gemaakt maar na gebruik moeten sommigen weer gevuld worden en anderen leeg blijven.

Het wisseld welke gevuld moeten worden, vandaar mijn vraag.

 

Alvast bedankt,

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, verwachte al zo'n reactie. 😉

Maar helaas zit ik weer in een bestaand bestand te knutselen vol met privacy gevoelige data.

Toch verwachte ik dat het duidelijk was?

Dim Naam1 As String
Dim Naam2 As String
Dim Naam2Check As Integer
Dim Naam1en2 As String
Dim Adres1 As String
Dim Adres2 As String

Als ik nu zo'n rijtje gegevens heb gebruikt zitten daar waarden aan gekoppeld.

Als ik het nu voor een volgende gebruik en persoon 2 is er niet blijven de oude gegevens bewaard.

Hoe maak ik dat leeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, dotchiejack zei:

Als je Option Explicit gebruikt verwijderen en je variabelen niet declareren. brengt dit zoden aan de dijk?

En voor diegenen die over de voors en na's van Option Explicit willen bakkelijen,ik ga er niet op in.

Sorry, nu begrijp ik je niet?

Ik heb die variabelen (tijdelijk) nodig om te kopieren naar een ander tabblad dat ik daarna als PDF opsla.

Als ik dan met de volgende personen beging en het is er maar 1 dus geen 2 dan blijven de gegevens van de vorige 2e persoon als variabele gehandhaafd en die moeten dus juist leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, dotchiejack zei:

Je hebt je code van de Dims doorgegeven, dat is declareren van je variablelen, niet meer of minder en doet in de meeste gevallen niets ter zake.

Post dan op zijn minst je volledige code of anders maak een voorbeeldbestandje zonder privacy gegevens.

 

Is voor vandaag even genoeg geweest.

Ga het morgen wel helemaal leeg halen en het bestandje uploaden.

Nog n fijne avond dotchiejack. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.