Ga naar inhoud

[OPGELOST] foto's versturen via mail


daannijsse

Aanbevolen berichten

inmiddels al een poosje lid en kennis gemaakt met Yannick en Karel, maar omdat ik steeds een melding krijg dat ik nog nooit een vraag gepost heb op het forum bij deze dan:

Ik wil foto's via de mail versturen. Normaal gesproken geen probleem (met de oude xp-computer): foto's selecteren, rechter muisknop, verzenden naar: e-mail ontvanger. En dan zag ik direct mijn mail met ingevoegde bestanden in beeld. Heel simpel dus.

Maar helaas wanneer ik nu met mijn nieuwe Vista-computer op verzenden naar: email ontvanger klik zie ik wel dat de bestanden geladen worden, maar voor de rest niks. Ik zie mijn mailbericht dus niet in beeld verschijnen. Ook niet als ik vervolgens mijn mailprogramma open. Wat doe ik verkeerd? Met andere woorden hoe kan ik met mijn vista programma en windowsmail op diezelfde simpele manier foto's verzenden? Hoeveel kun je er per keer versturen en verkleint Vista ze ook automatisch?

bedankt alvast

Daan Nijsse

Goes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een methode die met alle mailprogramma's werkt is de volgende.

Open het mailprogramma en open een nieuw mailbericht. Dan kan je op de menubalk bovenaan bij "invoegen" (insert) kiezen voor "bestand" of "afbeelding". Er opent zich een venster waarmee je kan bladeren naar het bestand dat je wil verzenden. Het bestand selecteren en "ok" klikken. Het bestand is nu als bijlage aan je mailbericht gehecht.

De bestemmelingen invullen en verzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Ja die mogelijkheid ken ik ook, maar volgens mij is dan het probleem dat je maar een paar foto's tegelijk kan versturen. Bestanden blijven groot. Op de manier die ik beschreef (dus selecteren en kopieren naar e-mailontvanger) dan worden de bestanden verkleint (tenminste zo ging dat met xp en outlook express) en dan kun je er 50 of meer tegelijk verzenden.

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé hallo Kweezie,

Ik heb toch maar even via mijn configuratiescherm gekeken of ik wat kon vinden. Ik bedacht me ineens, dat mogelijk outlook ook geinstalleerd is toen van de office cd exel en word er op gezet is. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar ik kreeg in ieder geval op een gegeven moment de mogelijkheid om windows mail voor alle opties als standaard in te stellen. Dat heb ik gedaan. En dat was dus blijkbaar inderdaad het probleem. Het werkt nu wel goed. Hartelijk bedankt voor je reactie en advies.

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé hallo Kweezie,

Ik heb toch maar even via mijn configuratiescherm gekeken of ik wat kon vinden. Ik bedacht me ineens, dat mogelijk outlook ook geinstalleerd is toen van de office cd exel en word er op gezet is. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar ik kreeg in ieder geval op een gegeven moment de mogelijkheid om windows mail voor alle opties als standaard in te stellen. Dat heb ik gedaan. En dat was dus blijkbaar inderdaad het probleem. Het werkt nu wel goed. Hartelijk bedankt voor je reactie en advies.

Daan

Dat bedoelde ik dus met "standaard mail programma" :-)

Ik ben blij dat het is opgelost.

Je mag dan deze discussie sluiten door onderaan op deze pagina te klikken op de link Markeer dit onderwerp als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.